رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: رویکردهای اجرایی خاصی در قالب اسناد توسعه ای و برنامه بودجه برای بهبود وضعیت این استان در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 23 August 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، علاءالدین ازوجی با بیان این مطلب افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در راستای تحقق منویات دولت سیزدهم، سند تحولی دولت و با توجه به نقش راهبری و نظارتی این سازمان، رویکردهای ۴۷ گانه ای تدوین کرده است.

وی یادآورشد: از جمله این رویکردها می توان به آسیب شناسی پنج حوزه مهم و کلیدی استان تهران در حوزه آلودگی هوا و محیط زیست، منابع آب و فاضلاب، بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، فرونشست زمین، و آسیب‌های اجتماعی با نگاه علمی و کاربردی اشاره کرد.

ازوجی اظهارداشت: توجه به ظرفیت‌های درآمد مالیاتی استان تهران و برقراری ارتباط بین ظرفیت های مالیاتی استان با خدمات به شهروندان شهری و روستایی با رویکرد کاهش محرومیت ها و عدالت منطقه‌ای و توجه به برنامه محوری و نتیجه محوری همه اقدامات سازمان تا حصول به نتایج مشخص برای گروه‌های هدف و مردم در چارچوب توسعه استان از دیگر رویکردهای این سند است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: از دیگر رویکردهای این سند توسعه می توان به تلاش مضاعف برای تحقق رشد ۷.۱ دهم درصدی استان تهران در چارچوب لایحه بودجه با توجه به نقش و جایگاه استان تهران برای رسیدن به این هدف اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مفاد بخش نامه بودجه سال ۱۴۰۱ و هدفگذاری رشد اقتصادی با تمرکز بر سهم ۵.۳ درصد ارتقای بهره‌وری، همچنین جایگاه منحصر به فرد استان تهران در ظرفیت ها، قابلیت ها و امکان تحقق اهداف تعیین شده، همه موضوعات مرتبط از جمله الزامات رویکردی و محیطی ناظر بر تحقق اهداف معین شده رشد اقتصادی، الزامات مالی و بودجه‌ای، اهداف کلی، سیاست ها و برنامه ها، موانع و چالش ها، طرح ها و پروژه ها در قالب چهار بخش اصلی شامل کشاورزی، معدن، صنعت و خدمات تدوین و ارائه شد.

ازوجی ادامه داد: بر این اساس، اعتبار مصوب سال ۱۴۰۰ در حوزه تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی استان تهران بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال با تخصیص ۹.۶ هزار میلیارد ریال و اعتبارات هزینه‌ای دستگاه های اجرایی استان تهران در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال با تخصیص ۱۳ هزار میلیارد ریال بود که در جایگاه خود و بر اساس چارچوبی که به دستگاه های اجرایی استان اعلام شده بود، صرف شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: گستردگی بافت های فرسوده شهری و روستایی و سکونتگاه غیررسمی در داخل و خارج حریم در استان تهران به حدی است که حدود ۳۱ درصد از جمعیت استان تهران را شامل می شود.

وی اعلام کرد: بر اساس پیگیری های انجام شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، در اواخر سال گذشته بالغ بر ۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و بهسازی محیط های بافت فرسود حریم و خارج از حریم شهر و بافت موجود مناطق روستایی در ۱۶ شهرستان استان تهران اختصاص یافته است.

ازوجی اضافه کرد: این منابع صرف ۷۱ پروژه عمرانی و زیرساختی خدمات عمومی شده است که کارهای اجرایی آن از سوی ۲۵ دستگاه اجرایی مربوطه در استان در ۲ ماه اخیر شروع شده است و حداکثر تلاش را خواهیم داشت که مطابق قانون، طی سال جاری این این پروژه ها به ثمر بنشیند و مردم استان تهران از دستاوردهای آن بهره لازم را ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار