بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: از هفته دولت سال گذشته تا امسال، بنیاد برکت با اعطاء تسهیلات ارزان قیمت، برای ۵۲۸ نفر در مناطق روستایی قرچک شغل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ 24 August 2022

مجید قیصرپناه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت‌های حمایتی بنیاد برکت از توسعه فعالیت‌های اشغالزا در مناطق روستایی، از سال ۱۳۹۸ در شهرستان قرچک آغاز شده و این همکاری ثمرات بسیاری در حوزه اشتغال روستائیان که به جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق شهری منجر شده، به همراه داشته است.

وی اظهار داشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از هفته دولت سال گذشته تا کنون با اختصاص ۸۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت، ۱۵۸ طرح در مناطق روستایی قرچک اجرا کرده که این طرح‌ها برای ۵۲۸ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

قیصرپناه نرخ سود این تسهیلات را ۴ درصد اعلام کرد. علاوه بر این، بنیاد برکت از محل تبصره ۱۸ بودجه کشور، ۶۳ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به ۴ طرح کشاورزی و گلخانه شهرستان قرچک اعطا کرده که این امر نیز نقش مهمی در افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی قرچک ایفا کرده است.این تسهیلات از ابتدای امسال تا کنون پرداخت شده است.

بخشدار مرکزی قرچک تصریح کرد: دولت به منظور حمایت از افزایش نرخ جمعیت، تسهیلاتی برای درمان ناباوری اعطا کرده که در شهرستان قرچک یک خانواده متقاضی، از این تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی استفاده کرده و فرزند این خانواده در سلامتی کامل به دنیا آمده است.
قرچک شهرستانی تک بخشی است که از مجموع ۱۱ روستای آن، ۸ روستا دارای دهیاری است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار