از هم استانی های عزیز انتظار می رود با در دست داشتن مدارک کامل به ادارات گذرنامه و دفاتر خدمات پلیس +10 مراجعه نمایند
کد خبر: ۱۰۶۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ 07 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 16/06/1401 تقدیم حضورتان می گردد .

-------------------------------
خدمت شبانه روزی پلیس به زائران اربعین حسینی
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیما از خدمت شبانه روزی کارکنان اداره گذرنامه در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع) خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در برنامه گفت‌ و گوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز مازندران با اعلام ثبت نام ۹۲ هزار زائر اربعین از استان مازندران در سامانه سماح گفت: تمامی امکانات فراجا در بخش گذرنامه برای ارائه خدمات مطلوب به متقاضیان به کارگیری شده تا هم وطنان عزیز بتوانند در این گردهمایی بزرگ حاضر باشند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش تقاضای گذرنامه در ایام نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: همکاران ما در اداره گذرنامه همه روزه تا آخرین نفر از متقاضیان را پذیرش و ثبت نام می کنند.
سردار میرزایی، تصریح کرد: از هم استانی های عزیز انتظار می رود با در دست داشتن مدارک کامل به ادارات گذرنامه و دفاتر خدمات پلیس +10 مراجعه نمایند.
مرتضی میرزایی ضمن تقدیر از سازمان های خدمات دهنده در خصوص سفر اربعین از شهروندان خواست: پس از ورود به کشور عراق در خصوص قوانین مقررات و سنت های کشور میزبان اهتمام لازم را داشته باشند.

------------------------------------------

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در عباس آباد
سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در 2 هزار متر مربع از زمین های طبیعی آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدجعفر افضلی " اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی و احداث بنا در بخشی از منابع طبیعی شهرستان عباس آباد موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی ویلا و ساخت وسازهای ایجاد شده در اطراف این زمین ها تخریب شد.
سرهنگی افضلی افزود: در این عملیات 2 هزار و 150 متر از اراضی ملی که به صورت غیر قانونی توسط متهم تصرف شده بود رهاسازی شد.
وی ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ بر 70 میلیارد ریال عنوان کرد و در خاتمه ، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار در خصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف یک خودروی نیسان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران انتظامی بخش هولار به یک خودرو نیسان حامل چوب در مسیر حوزه استحفاظي مشکوک شدند.
وی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 3 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان برداشت شده بود ،کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل داده شد.
سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در محمودآباد
سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 11فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودحسین زاده " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی ، مقابله با عاملان افیونی،سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به اجرا در آمد .
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: در اجرای این طرح با انجام اقدامات عملیاتی 13نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند .
سرهنگ حسین راده از توقیف 4دستگاه خودرو و7دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت : کشف 11فقره سرقت از اماکن خصوصی، منزل، داخل خودرو و همچنین کشف یک کیلو گرم از انواع مواد مخدر ازدیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است .
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

------------------------------------------

دستگیری 10 سارق در طرح ارتقای امنیت اجتماعی نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 10 سارق و 4 خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: به منظور مقابله با ناامنی ها و افزایش احساس امنیت در جامعه، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرتسان نکا، افزود: در اجرای این طرح که با هدف پاکسازی نقاط آلوده و برخورد قاطعانه با سارقان و فروشندگان موادمخدر به اجرا در آمد، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 10 سارق و 4 خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان شدند.
سرهنگ عزیزی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و به 12 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند.
عزیزی با اشاره به توقیف 7 خودرو و موتورسیکلت متخلف و مزاحم نوامیس مردم، اظهار داشت: در ادامه این عملیات 15 معتاد متجاهر نیز جمع آوری و به مراکز کمپ اعتیاد و درمانگاه ماده 16 استان معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در پایان بیان داشت: پلیس به صورت شبانه روزی با سارقان و مخلان امنیت و آرامش مردم به شدت برخورد کرده و هرگز اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.

------------------------------------------

کشف 8 تن چوب جنگلی قاچاق در بهشهر
سرهنگ "حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 8 تن چوب جنگلی قاچاق از یک خودروی نیسان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا مأموران کلانتری 12 این فرماندهی با اجرای طرح های مراقبتی موفق به شناسایی 3 قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان شدند.
وی افزود: ماموران در عملیاتی مشترک با ماموران منابع طبیعی و سپاه متهمان را در حین انتقال چوب در یکی از محورهای روستایی این شهرستان شناسایی کردند .
سرهنگ عنایتی، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از داخل خودرو ها در مجموع 8 تن چوب قاچاق ،فاقد هرگونه مجوز برداشت کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق تلفن 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

کشف موتورسنگین قاچاق در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف یک دستگاه موتورسنگین قاچاق به ارزش 2میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمود کلوانی" در تشریح این خبر، گفت:در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق توسط فردی در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی پاسگاه کلباد قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی در بازرسی از محل فعالیت وی یک دستگاه موتورسنگین قاچاق کشف کردند.
وی ارزش موتورسیکلت کشف شده را بالغ بر 2 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: موتورسیکلت قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
سرهنگ کلوانی در خاتمه با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است،از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اخبار و اطلاعاتی در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

------------------------------------------

همسر وسواسی
شخص مبتلا به اختلال وسواس بیشتر از هر زمانی نیاز دارد که او را به‌عنوان یک انسان عادی بپذیرید و دوست داشته باشید، برای درک راحت‌تر او تا می‌توانید در مورد رفتارهای وسواسی مطالعه کنید ....
ممکن است زمان زندگی با همسر وسواسی خود همواره احساس کنید که اختلال در او حکمفرما است و همه چیز را تحت کنترل خود دارد، از ترس‌ها و نگرانی‌های وسواس‌آمیز گرفته تا تشریفات زمان‌بر مانند بررسی مجدد قفل در یا شستن دست‌ها و راضی شدن همسرتان از مسائل گوناگون که همگی بر هر جنبه‌ از زندگی شما تاثیر می‌گذارند.
زندگی با همسر وسواسی با اختلال OCD (وسواس فکری عملی) احساسات دردناک و مختلفی را ایجاد می‌کند مانند ناامیدی، غم، اندوه و ترس. با این‌حال ممکن است بالاخره همسرتان با حمایت دلسوزانه شما و درمان مناسب، تسکینی را که برای این اختلال مزمن می‌خواهد، بیابد.
از سوی دیگر فراموش نکنید که هر رابطه‌ای سختی‌های خاص خود را دارد، از مشاجره‌های کوچک گرفته تا رفتار‌های غیرقابل تحمل فرد مقابل و محدودیت‌های قانونی.
زندگی با یک همسر وسواسی، خود به تنهایی می‌تواند مجموعه‌ای از عوامل استرس‌زا را ایجاد کند و اختلال OCD از سخت‌ترین شرایط ذهنی برای درک و مقابله با آن است.
اختلال وسواس فکری عملی (Obsessive-Compulsive Disorder) یک اختلال شایع، مزمن و طولانی مدت است که در آن فرد افکار یا اعمالی غیرقابل کنترل و تکرار شونده دارد.
فرد مبتلا احساس می‌کند باید این رفتارها را به‌طور دائمی و برای دفعات متوالی تکرار کند، ممکن است این اختلال به عملی ختم نشود و صرفا افکار و ذهن فرد باشند که او را آشفته می‌کنند.
برای مثال؛ فرد مبتلا با خود می‌اندیشد که میکروب‌ها همه جا هستند یا کاری را که انجام داده است، می‌توانست به نحو بهتری انجام دهد و به این کار می‌اندیشد. (صرفا به این موارد فکر می‌کند و هنوز دست به انجام کاری نزده است).
همچنین گاهی این اختلال به انجام کار و عملی منجر می‌شود. برای مثال؛ فرد دستانش را چندین مرتبه می‌شوید، وسایل اطرافش را به طرز مشخص و دقیقی می‌چیند و دائما در حال مرتب‌سازی فضای اطراف خود است، او هر چیزی را چندین مرتبه بررسی می‌کند و در صورتی که به شمارش نیاز باشد، این کار را چندین مرتبه انجام می‌دهد.
هرچه مهارت‌های بیشتری برای زندگی با همسر وسواسی خود و درک رابطه با این افراد کسب کنید، احتمال تجربه رنجش یا فاصله‌گیری عاطفی کمتر خواهد بود.
ما در تلاش برای تقویت روابط بین افراد مبتلا به وسواس و اعضای خانواده آن‌ها و همچنین برای ترویج تفاهم و همکاری در داخل خانواده، فهرستی از رفتارهای مفید را تهیه کرده‌ایم.
اعضای خانواده باید این رفتارها را به‌عنوان ابزاری برای کمک به فرد مبتلا به‌کار بگیرند. دقت کنید که شما در این مسیر به یاری اعضای خانواده خودتان و اعضای خانواده همسرتان نیاز جدی خواهید داشت و به‌تنهایی نمی‌توانید اثرگذاری چندانی داشته باشید.
پس؛ حتما از آن‌ها کمک جدی بخواهید، برای همه مراحل برنامه‌ریزی کنید و از اطرافیان بخواهید که در این برنامه مشارکت کنند، ضمنا به یاد داشته باشید که گاهی تاثیر تغییرات رفتاری با کمک یک درمانگر یا متخصص در زمینه اختلال وسواس، بیشتر خواهد بود.
نوع رفتار با همسر وسواسی :
افرادی که با اختلال وسواسی دست و پنجه نرم می‌کنند، به خودی خود از فشار و استرس بالایی رنج می‌برند، از سوی دیگر انتظار اعضای خانواده برای مشاهده تغییرات در آن‌ها در مدت زمان کوتاه، این فشار را افزایش می‌دهد.
همچنین، لازم است بدانید که دعوا و جر‌و‌بحث بر سر رفتار‌های آن‌ها، اوضاع را بهبود نمی‌بخشد. پس سعی کنید در گام اول با تعدیل کردن انتظارهایتان، آرامش خود و خانواده‌تان را حفظ کنید.
بدانید که شخص مبتلا به اختلال وسواس، بیشتر از هر زمانی نیاز دارد که او را به‌عنوان یک انسان عادی بپذیرید و دوست داشته باشید. برای درک راحت‌تر او، تا می‌توانید در مورد رفتارهای وسواسی مطالعه کنید، زیرا قرار است شما با همراهی همدیگر به جنگ با این اختلال بروید، نه این‌که چنین موضوعی علت دعواهای شما باشد.
طرز برخورد با همسر وسواسی:
تغییرات کوچک را ببینید و او را تشویق کنید. اغلب افراد دچار این اختلال گلایه می‌کنند که هیچ یک از تلاش‌هایی که کرده‌اند به چشم اعضای خانواده‌شان نمی‌آید و این موضوع آن‌ها را از ادامه مسیر درمان باز‌ می‌دارد.
اگر در زندگی با همسر وسواسی‌تان متوجه شدید زمان دوش گرفتن او کاهش یافته است یا محض اطمینان دیگر هر چیزی را دوباره بررسی نمی‌کند، این نکات مثبت را به او یادآور شوید و تشویقش کنید. همین که متوجه تغییرات او شده‌اید، خود بهترین انگیزه برای ادامه راه است.
به یاد داشته باشید که میزان بهبود افراد با یکدیگر متفاوت است و در شدت علائم اختلال وسواس بین افراد تفاوت زیادی وجود دارد.
فراموش نکنید که پیشرفت را براساس سطح عملکرد خود فرد اندازه‌گیری کنید، نه بر اساس عملکرد دیگران.
شما بهترین مشوق در زندگی با همسر وسواسی‌‌تان هستید، پس او را تشویق کنید که به خودش فشار بیاورد و در بالاترین سطح ممکن عمل کند، با این‌حال اگر فشار برای عملکرد کامل، بیشتر از توانایی واقعی فرد باشد، استرس بیشتری ایجاد می‌کند که در نتیجه این موضوع علائم بیشتری بروز می‌یابند.
همان‌طور که بین افراد در مورد شدت علائم تفاوت زیادی وجود دارد، نحوه پاسخ سریع افراد به درمان نیز متفاوت است، پس صبور باشید.
راهکار برخورد با همسر وسواسی:
روال زندگی خانوادگی خود را عادی نگه دارید؛ فرد مبتلا تلاش اولیه برای جلوگیری از تعارض را با تسلیم شدن شروع می‌کند. مهم است که زمان زندگی با یک همسر وسواسی، کودکان بتوانند دوستان خود را به خانه بیاورند، اعضای خانواده هر خوراکی که دوست دارند بخورند یا روی هر صندلی که می‌خواهند بنشینند.
شما از طریق مذاکره و تعیین محدودیت، می‌توانید روابط خانوادگی و روال عادی زندگی را حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که تحمل قرار گرفتن در معرض ترس‌ها و یادآوری نیاز دیگران به او، به نفع فرد مبتلا است.
همان‌طور که افراد وسواسی بازیابی زندگی و رفتار سالم‌تر را شروع می‌کنند، تمایلشان برای به دست آوردن ‌توانایی انجام کارهای بیشتر نیز افزایش می‌یابد.
تهیه کننده: مطهره مهدوی ـ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مددکار کلانتری 13 سوادکوه خبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار