رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۳۰ میلیون ریال کلاهبرداری اینترنتی در بستر کانال های تلگرامی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳ 07 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "احسان آنقی"افزود :در پى مراجعه فردی به پلیس فتا و درخواست رسيدگى به شكوائيه خود مبنى بر كلاهبردارى فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین، پيگيرى موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی اعلام کرد که در یکی از سایت‌های آگهی محور، با یک آگهی تحت عنوان فروش لپ تاپ برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، وی مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه از شاکی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.
این مقام انتظامی گفت: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، در این رابطه یک نفر متهم مورد شناسایی قرار گرفته و در یکی از محله های شهر تهران دستگیر شد.
سرهنگ آنقی با اشاره به اعتراف متهم به ۱۳۰ میلیون ریال کلاهبرداری از شاکی افزود: همانطور كه در قوانين سايت‌هاي تبليغاتي ذكر شده است اين سايت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فيزيكى و بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند، بنابراين شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.
وی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا اظهار داشت: دریافت مشاوره و اطلاع از ترفندهای کلاهبرداران در راستای پیشگیری از وقوع جرم و زیان مالی بهترین گزینه است و کاربران می توانند با شماره۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از خدمات مرکز فوریت های سایبری پلیس بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار