مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: تاکنون خاطرات سه هزار رزمنده بسیجی به خصوص فرماندهان و پیشکسوتان رزمنده بسیجی در استان ثبت و ضبط و در دسترس عموم قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ 20 September 2022

سرهنگ منصور زارع روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این خاطرات با همکاری خوب رزمندگان جانبرکف یزدی در مرکز استان و شهرستان‌ها در قالب هفت هزار ساعت مصاحبه تهیه و به دلیل اهمیت موضوع به مرور پیگیری و اقدام صورت می‌گیرد.

وی با قدردانی از همکاری خوب رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس استان برای ثبت و ضبط خاطرات آنها به اهمیت انتقال آن به مردم به خصوص نسل جوان اشاره کرد و ادامه داد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در شهرستان‌ها آمادگی برای ثبت و ضبط خاطرات وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: از ۱۰ سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت به خصوص در ارتباط با رزمندگان دفاع مقدس در استان چاپ و توزیع شده که ۱۶۳ عنوان آن توسط انتشارات خط شکنان این اداره‌کل است و تا پایان امسال ۶۰ عنوان جدید تولید می‌شود که از همکاری خوب رزمندگان و تلاش و همکاری ۱۵ نویسنده قدردانی می‌شود.

زارع اظهار کرد: برای اولین بار در کشور توسط این اداره‌کل، دانشنامه دفاع مقدس استان در قالب ۷۰۰ صفحه شامل شهدا و اشخاص، فرهنگی و اجتماعی و جغرافیا و نظامی در حال تدوین است که حدود ۹۰ درصد کار آن با حمایت و همراهی خوب مسئولان و رزمندگان اسلام به پایان رسیده و امیدواریم تا پایان سال رونمایی شود.

وی گفت: کتاب نقش مردم استان یزد در دفاع مقدس از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های مهم و محوری تاریخ شفاهی است که در استان در دست اقدام است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال دهنده ارزش‌های آن دوران طلایی به مردم به خصوص نسل جوان دارد که پیگیری و اقدام می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار