فرماندار شهرستان قرچک گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی برکات زیادی با خود به همراه آورد که یکی از این برکات، احیا فرهنگ وقف در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 06 October 2022

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فاتحی‌نژاد روز پنجشنبه در همایش یاوران وقف که در آستان امامزاده بی‌بی‌زبیده قرچک برگزار شد اظهار داشت: وقف سنت حسنه‌ای است که باعث می‌شود تا ارتباط واقف پس از مرگ نیز با جهان فانی به صورت دائمی ادامه داشته باشد و از برکات آن، جامعه اسلامی به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی افزود: اگر جامعه از آثار و برکات وقف به خوبی آگاهی پیدا کنند، بسیاری از مشکلات موجود در کشور رفع می‌شود و این موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن تأکید دارند تا به واسطه آن، مردم برای وقف‌های جدید تشویق شوند.

وی از وقف به عنوان مصداقی بارز از تعاونی در اسلام یاد کرد و افزود: اگر مسئولین و واقفین نیازهای روز جامعه را احصا کرده و بر اساس این نیازمندی‌ها، نسبت به موضوع وقف اهتمام داشته باشند بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف رفع می‌گردد.

فاتحی‌نژاد گفت: هرچه وقف و موقوفات را به نیازهای محله‌ای و منطقه‌ای نزدیک‌تر کنیم، سنت حسنه وقف به دلیل اثرگذاری در زندگی مادی و معنوی مردم استمرار پیدا کرده و آثار آن نزد مردم مشهودتر می‌شود.

دوم تا یازدهم مهرماه هفته وقف نامگذاری شده است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار