فرمانده انتظامی استان ایلام:
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: هدف اصلی نیروی انتظامی کسب رضایت‌مندی مردم و پاسخگویی مناسب به نیازهای آنان است.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹ 06 October 2015

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: هدف اصلی نیروی انتظامی کسب رضایت‌مندی مردم و پاسخگویی مناسب به نیازهای آنان است.

به گزارش تابناک ایلام، سردار علی دولتی ظهر امروز در همایش پلیس، امنیت و اصناف، اظهار داشت: پلیس به دنبال پاسخگویی مناسب به نیازها و مطالبات مردم است و بازاریان به‌عنوان خاستگاه تحقق امنیت اجتماعی پایدار از اولویت‌های پلیس در این زمینه هستند.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اصناف، خاستگاه تحقق امنیت اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود.

وی از اصناف به عنوان بازوان توانمند پلیس در اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی نام برد که خاستگاه امنیت در جامعه هستند.

وی سهم اصناف را در کاهش پیشگیری از جرایم بسیار بالا دانست و گفت: اصناف به عنوان قلب تپنده جامعه ،بازوی توانمند پلیس در اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی محسوب می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: همراهی و تعامل اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی علاوه بر تاثیر گذاشتن بر قشر عظیمی از جامعه بار انتظامی و قضایی را در جامعه کاهش دهد.

این مسئول از سازمان پلیس به عنوان خدمتگزار جامعه نام برد و گفت: هدف اصلی نیروی انتظامی کسب رضایت مندی مردم و پاسخگویی مناسب به نیازهای آنان است.

وی با اشاره به اینکه بهترین منبع سنجش عملکرد پلیس نظرات و دیدگاه‌های مردم است و ادامه داد: اعتماد مردم به پلیس نتیجه رویکرد جامعه محوری پلیس و قضاوت عادلانه آن در خصوص عملکرد پلیس است.

دولتی از مشارکت عمومی مردم به عنوان پدیده‌ای اجتماعی نام برد که زیربنا و زمینه‌ساز توسعه امنیت اجتماعی پایدار است.

وی گفت: امنیت در یک جامعه تنها توسط یک سازمان و یانهاد اجتماعی محقق نخواهد شد، بلکه لازمه آن مشارکت همگانی اقشار جامعه است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: یکی از شاخصه‌های تمدن و جامعه مدرن، امنیت و احساس امنیت در آن است و فرهنگ مشارکتی از ویژگی‌های جوامع توسعه یافته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه وقوع یک جرم و یا انحراف، تمام جامعه را تحت تاثیرهای مخرب خود قرار می‌دهد، گفت: ضرورت دارد تمام اقشار جامعه به گونه‌ای بسیج شوند که برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی همواره آماده بوده و مشارکت کنند.

دولتی توجه نیروی انتظامی به مقوله فرهنگ‌سازی را در همین راستا دانسته و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های همگانی توسط پلیس به روش‌های مختلف موجب افزایش آگاهی و ارتقاء سطح دانش عمومی در زمینه‌های پیشگیری، کنترل و مبارزه با جرایم و پدیده‌های ناامنی می‌شود.

 اعتماد مردم،دستاورد رویکرد جامعه محوری پلیس است

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به نتایج مثبت رویکرد جامعه محوری پلیس در دهه اخیر، اعتماد مردم را مهمترین دستاورد این رویکرد دانست.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی در سالیان اخیر با اجرای برنامه‌های مختلف و متعدد آموزشی ، اجتماعی علاوه بر مقابله و مبارزه مستقیم با هنجار شکنان رویکرد جامعه محوری را در پیشگیری از وقوع جرایم در پیش گرفته است.

دولتی تصریح کرد: دیدگاهی که در دهه اخیر در ناجا بر آن تاکید شده، نتایج خوبی را به دنبال داشته که مهمترین دستاورد آن همراهی و اعتماد آحاد مردم به پلیس است.

این مسئول گفت: بدون تردید باید در مقابل عناصر فاسد که امنیت اجتماعی مردم را به خطر می‌اندازند و آرامش را از مردم سلب می‌کنند، انقلابی عمل کرد.

وی گفت: اقتدار نیروی انتظامی در برخورد با جرائم و مجرمان می‌تواند به جلب اعتماد عمومی در جامعه کمک بسیاری کند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تاکید کرد: پلیس باید افزون بر جلب اعتماد عمومی، زمینه امنیت و آسایش جامعه را فراهم کند./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار