کد خبر: ۱۰۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 07 October 2015
عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری دهلران باعث زندگی توأم با درد وقرض و بدهکاری شده است.
 از نگاه اسلام و احادیث اهل بیت علیهم السلام، عدم پرداخت و یا تأخیر در پرداخت حقوق کارگر «ظلم» تلقی شده و در بعضی روایات، ندادن حقوق کارگران، گناهی نابخشودنی قلمداد گردیده است.
 
حقوق کارگر مزد کار اوست که پسندیده است از قبل تعیین شده و به محض اتمام کار پرداخت شود.
 
پیامبر اکرم (ص) ضمن آنکه توصیه های فراوانی برای احترام به کارگر و پرداخت به موقع حق الزحمه او حتی قبل از خشک شدن عرق کارگر فرموده اند، در روایتی به مجازات سخت ظالمان به حقوق کارگران اشاره و می فرمایند: "هرکس به کارگری در مورد دستمزدش ستم کند، خداوند عمل او را تباه می سازد و بوی بهشت را که از فاصله پانصد سال استشمام می شود بر او حرام می گرداند"(بحار ج75 ص332)
 
"کارگر"؛ قشر زحمت کشی که به زبان خودمانی صورتش را باسیلی سرخ نگه داشته است و اهل شکایت وبگومگو نیست، عادت به حقوق معوقه و بعضی مواقع به عدم پرداخت حقوق خود کرده است!
 
به راستی چه کسی می تواند این قشر مظلوم را کمک و درک نماید؟ آیا وقت آن نرسیده تا کمی از حقوق آنان دفاع شود! دیگر این قشر آنقدر آسیب پذیر شده اند که توانایی اداره خود را هم ندارند دیگر چه برسد به خانواده؟
 
شاید هرکسی با خود بگوید که حتما خود کارگران بی تفاوت هستند که همواره مورد ظلم واقع شده اند، اما در واقع چنین نیست وکارگران زندگیشان، توام با درد وقرض و بدهکاری و طلب از کارفرمایان است!
 
عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران شهرداری دهلران یکی از مهمترین و اولین شعار انتخاباتی کاندیدای شورای شهر و شهرداران منتخب آن بوده است، شعاری که هیچوقت بر آن جامه عمل نمی پوشانند و با دلایلی چون عدم بودجه کافی، بدهکاری و قرض شهرداری و... آنرا می پوشانند. 
 
حقوق کارگرانی که بیش از 3 ماه پرداخت نمی شود، حقوقی که چندماه یک بار واریز می شود و کارگران زحمت کش شهرداری دهلران نیز دعایشان این بود که یک روزی بیاید که همانند کارمندان، سر ماه حقوق بسیار ناچیز خود را دریافت نمایند.
 
نمی دانیم آیا فقط حقوق کارگران پرداخت نمی شود، یا دیگر حوق بگیران شهرداری نیز با تأخیر چندماهه حقوق خود را دریافت می کنند!
 
کارگران خدماتی اصلی ترین وظیفه خدماتی شهرداری یعنی جمع آوری زباله و رفت و روب را به عهده دارند و نوک پیکان خدمات رسانی شهرداری به شهروندان می باشند و نباید فراموش کنیم که شهرداری مدیون تلاش‌های صادقانه و بی‌وقفه کارگران است که شبانه روز به ارائه خدمات مطلوب به‌ منظور رضایتمندی شهروندان می‌پردازند و باید همواره پیگیر حقوق و مطالبات این قشر زحمت کش باشد.
   منبع :نسیم دهلران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار