فرماندار دماوند:
فرماندار شهرستان دماوند گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی، ورودی سدها و منابع تامین آب آشامیدنی به حداقل رسیده‌است و باید اصلاح الگوی مصرف آب مورد توجه قرار گیرد؛ برهمین اساس از شهروندان تقاضا داریم نهایت همکاری را با مجموعه آبفا در این زمینه داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 25 October 2022

به گزارش تابناک تهران، رضا طاهرخانی شامگاه دوشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان دماوند، از قطع انشعاب آب مشترکان پر مصرف خبر داد و گفت: عملیات بازسازی و اصلاح شبکه آب‌رسانی در شهر دماوند انجام می شود.
وی افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده، از شرکت آب و فاضلاب درخواست شده است تا انشعاب آب آشامیدنی مشترکین پر مصرف سریعا قطع شود و در بحث تأمین آب آشامیدنی شهروندان همه توان خود را به کار بگیرد تا مشکلی در این زمینه مشاهده نشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در خصوص عملیات اصلاح و بازسازی ۱۷کیلومتر از شبکه آب‌رسانی شهر دماوند با توجه به اهمیت آن در جهت مصرف بهینه و جلوگیری از هدررفت آب، با هماهنگی‌هایی که با شهرداری انجام شده است، اداره آبفا باید هرچه زودتر عملیات عمرانی را آغاز کند تا نسبت به اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب در سریعترین زمان ممکن اقدام شود.

طاهرخانی در ادامه با بیان اینکه در سطح شهرستان در خصوص مطالباتی که سال‌ها بر زمین مانده اتفاق نظر خوبی وجود دارد و اخیرا پیگیری‌های مطلوبی صورت گرفته است، افزود: نماینده مجلس هر هفته طی هماهنگی با وزیران مرتبط مطالبات بر زمین مانده را با جدیت پیگیری می‌کند و تا امروز اتفاقات خوبی را از پیگیری پروژه‌های عقب مانده در سال‌های گذشته شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: پس از این اقدامات نقش مدیران مهم‌تر خواهد بود اما برخی مدیران منتظر می‌مانند که پیگیری‌های دوم باز هم از سوی نماینده مجلس و یا فرماندار صورت گیرد در حالی که پیگیری‌های بعدی وظیفه خودشان است.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: طی دیدار با رئیس برنامه و بودجه کشور ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی دستور گرفته شد، مجددا طی دیدارهای بعدی با رئیس برنامه و بودجه استان مبالغ جداگانه‌ای فقط برای راه و شهرسازی گرفتیم؛ مسئولان اداره راه باید تلاش کنند تا پروژه‌های راه‌سازی در دماوند اجرایی شوند و نباید منتظر لقمه آماده باشند.
این مسئول در ادامه به حوادث اخیر در سطح کشور و شهرستان اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام بار دیگر سناریوی جدیدی را در کشور به اجرا درآوردند که این بار نیز نقشه آنها با آگاهی و همراهی مردم به نتیجه نرسید و در این راستا، مردم همراهی خوبی با نظام اسلامی داشتند.
طاهرخانی اظهار داشت: در اتفاقات اخیر شاهد بودیم هر چند نفری که در اغتشاشات شرکت می کردند، تلاش می‌کردند مردم را با خود همراه کنند اما مردم آگاه هیچ همراهی از خود نشان ندادند؛ این نشان می‌دهد که مردم دلبسته نظام و انقلاب بوده و هستند.
وی با بیان اینکه همراهی مردم با نظام وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می کند، تصریح کرد: کار و تلاش شبانه‌روزی برای تحقق مطالبات به حق مردم جزو وظایف ماست و باید با کار میدانی و در کنار مردم بودن بتوانیم ذره‌ای از محبت‌های مردم را جبران کنیم.
موانع اجرای ۱۷کیلومتر تعویض شبکه فرسوده آبرسانی شهر دماوند رفع شود
حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در نشست شورای اداری شهرستان اظهار داشت: امسال در خشکسالی و کم بارشی هستیم و باید ضمن دعا کردن برای نزولات آسمانی تبلیغات در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب صورت و برنامه‌ریزی جدی‌تری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه اگر نیاز است در برخی مناطق چاه جدید حفر شود، افزود: همچنین اصلاح شبکه‌های آبرسانی باید صورت گیرد البته مقرر است ۱۷کیلومتر اصلاح شود اما سه هفته است که عملیات متوقف شده و نیاز است با کمک فرماندار عملیات مجددا آغاز شود.
امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: تمام روستاها تقاضای اصلاح و بازنگری طرح هادی را دارند اما عملیاتی نشده است و مردم نیاز به گاز و آب و برق دارند لذا باید هر طور شده حتی به صورت موقت این خدمات به ساکنان داده شود تا شاهد اتفاقات دیگری نباشیم.
حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: در خصوص ساخت مسکن و عدم تساوی عرضه و تقاضای مسکن، صدور مجوز برای طبقات سوم و چهارم در شهر که مورد نیاز و مطالبه مردم است و صرفه اقتصادی دارد توسط شهرداری فراهم شود.

برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار در شهر آبسرد باید تصمیمی گرفته شود
حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد میرشریفی، امام جمعه شهر آبسرد در نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار داشت: شهرستان دماوند نیاز به استقرار مکانی برای استراحت زائران امام رضا(ع) دارد چراکه سالانه میلیون‌ها نفر با قصد سفر به مشهد مقدس از محورهای مواصلاتی شهرستان گذر می‌کنند.
امام جمعه آبسرد ادامه داد: برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار باید تصمیمی گرفته شود چراکه درآمد پایداری برای شهرداری تامین خواهد کرد، البته مدیریت میدان تره‌بار معمولا با شهرداری است بنابراین باید تلاش کنیم زمین به شهرداری واگذار شود تا بتواند آنرا بهتر مدیریت کند.
وی افزود: توجه و تشویق کشاورزان برای استمرار کار کشاورزی بسیار مهم و توجه نماینده شهرستان به این امر قابل تحسین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار