مراسم افتتاحیه اجلاس پیرغلامان حسینی صبح امروز - چهارشنبه - 15 مهرماه در تالار حافظیه شیراز با حضور صدها تن از پیرغلامان حسینی از سراسر کشور و پیرغلامان خارجی از 19 کشور دنیا برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 07 October 2015

به گزارش تابناک فارس:مهدی رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ‌، مهدی قاسمی مدیر شبکه شما‌، صادق آهنگران‌، محمود عاطفی رئیس اجلاس، مهدی دهقان نیری دبیر اجلاس‌، استاندار فارس و جمع دیگری از مسئولان کشوری در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم به طور زنده از شبکه‌های سراسری و شبکه سه سیما پخش شد.

نظام اسلامی که اجرای این مراسم را بر عهده داشت از برگزاری باشکوه این اجلاسیه در فارس تشکر کرد.

انتقاد استاندار فارس نسبت به مداحی ها

استاندار فارس گفت: بخش مهمی از فرهنگ شیعه ما متاثر از حادثه کربلا و واقعه عاشورا است، و عشق مردم به حضرت سیدالشهدا (علیه السلام)، زمانی ارزشمند تر است که با شناخت راه و منش امام حسین همراه باشد.

 استاندار فارس با اشاره به اینکه شناخت فلسفه قیام عاشورا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: امام حسین (ع) در شرایطی قیام را آغاز کردند که حاکم جور زمان سه فاجعه آفرید که هرکدام از آنان برای از بین رفتن دودمان آنان بس بود و در چنین شرایطی امام (علیه السلام) راهی جز مبارزه با ظلم و جور نداشت.

 این مقام مسئول تاکید کرد: حادثه عاشورا 2 وجه دارد یک وجه قساوت، جنایت و شقاوت است که یک روی سکه واقعه عاشورا و طرف سپاه یزیدیان بوده است و این سکه نیز روی آزادگی، عرفان، عروج و شهادت دارد که توسط سپاه امام حسین (ع) نقش گذاشته شده است.

 وی با انتقاد به اینکه متاسفانه بیشتر به شکل اول پرداخته می شود، افزود: متاسفانه به روی دوم سکه کمتر پرداخته شده است.

دیار فارس از زمان آل بویه عزادار امام حسین بوده است

دبیر اجرایی سیزدهمین اجلاس و رئیس شورای هیئات مذهبی فارس گفت: ثبت عزاداری این دیار از دوران آل‌بویه شاهدی بر دلدادگی مردم شیراز به خاندان وحی است.

مظفر مختاری افزود: صحنه‌های بسیاری از دلدادگی مردم فارس و شیراز به اهل بیت و آقا ابا عبدالله الحسین (ع) ثبت شده و در حوزه برگزاری مناسک، عالم دوراندیش آیت‌الله سید نورالدین حسینی‌الهاشمی با تشکیل حزب برادران و ساماندهی دسته‌جات عزاداری به عنوان الگویی برای ایران اسلامی عمل کرد.

پیام آیت الله مکارم شیرازی به اجلاس

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به اجلاسیه پیرغلامان حسینی در شیراز اعلام کرد:مداحی، رسانه‌ای پرنفوذ و پایدار است که پیام قیام حسینی را که پیام مقاومت در برابر استکبار و ظالمان عالم را پایدار می سازد چنانکه پایمردی ملت ایران در عرصه دفاع مقدس از همین اصول نشات گرفت.

سعودی ها یزید زمانه اند/مزدوران قلم فروش عاشورا را حادثه می دانند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این متن «همه سرزمین ها کربلا و همه روزها عاشوراست» بر این اساس حکایت دارد، اظهار داشت: اردوگاه یزیدیان تلاش داشته و دارند که می خواستند انتقام خون های گذشتگان را بگیرند.

آیت الله ایمانی با یادآوری این مطلب که متاسفانه برخی از افراد نیز در دوره معاصر این اتفاق را حادثه می دانند، تاکید کرد: برخی افراد مزدور قلم فروش نیز در معاصر این اتفاق را حادثه عنوان کردند اما اهل بیت (علیهم السلام) بر این باورند که آنچه اتفاق افتاده است، در طول تاریخ در حرکت است.

 وی با اشاره به اینکه شهادت امام حسین (علیه السلام) یک جریان بوده است که ائمه بزرگوار (علیهم السلام) به شکل عملی به آن تاکید داشتند، افزود: این جریان به تمام بشریت تعلق دارد و همه انسان های آزاده دنیا را مخاطب قرار می دهد.

 آیت الله ایمانی با تاکید بر اینکه اگر تمام راه ها بسته شد مطمئن باشید راه شهادت باز است، تصریح کرد: ایستادگی و جانبازی راهی است که دشمن نمی تواند آن را به روی شما ببندد.

 وی با یادآوری این مطلب که متوکل (لعنت الله علیه) در 17 سال به قبر ایشان آب بست و آن را تخریب کرد، افزود: این جریان است که باعث می شود تا گاندی با تاسی به واقعه عاشورا هند را آزاد کرد و این جریان باعث شد تا انقلاب اسلامی رقم بخورد.

 آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه این اجلاس نیز در ادامه همان جریان است تمام کسانی که در زنده نگاه داشتن این جریان کمک می کنند باید مورد تقدیر قرار بگیرند، تاکید کرد: اگر داستان کربلا و شهادت امام حسین (علیه السلام) جریان نبود چرا این کشمکش بین مخالفین و موافقین جریان وجود دارد، اگر این جریان نبود هیچ گاه آل سعود در مقابل نام و راه امام حسین (علیه السلام) ایستادگی نمی کرد.


رونمایی از تمبر یادبود اجلاس سیزدهم پیرغلامان اباعبدالله الحسین

تمبر یادبود اجلاس سیزدهم پیرغلامان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) رونمایی شد، این تمبر با همکاری دست اندرکاران اجلاسیه و اداره کل پست استان فارس انتشار یافته است.

 در ادامه این مراسم از 70 اثر رادیویی و 44 اثرتلویزیونی در خصوص پیرغلامان رونمایی و پرده برداری شد.در پایان این مراسم از زحمات 20 نفر از مستندسازان رادیویی و تلویزیونی تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار