جشنواره"آبي ترين وصال" از اول هفته جاری با همت و همکاری مدیریت شهری تهران آغاز شده تا در درياچه شهداي خليج فارس پایتخت به مدت 10 شب ، رشادت، اقتدار و عزت نیروهای مسلح به ویژه نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر تبیین شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 07 October 2015
بنا بر اظهارات مقامات ارشد نظامی و همچنین مدیران شهری، اين جشنواره با هدف تقويت استکبارستيزي امت اسلامي با محوريت معرفي مجاهدت هاي نيروي دريايي در صحنه دفاع مقدس، معرفي حماسه ملت ايران در دفاع مقدس با رويکرد جنگ هاي آبي و دفاع دريايي حوزه خليج فارس، آشنايي با دستاوردهاي دفاع مقدس در حوزه هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي، زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا با رويکرد ولايت پذيري و حفاظت از انقلاب اسلامي، ترويج رفتارها و تمدن بجا مانده از شهدا، معرفي سپاه، ارتش و بسیج به عنوان موثرترين ارکان در طول دفاع مقدس، آشنايي با توطئه هاي استکبار از جمله تهاجم و شبيخون فرهنگي، استعمار فرانو، جنگ نيمه سخت و...، نقش رهبري و اصول برجسته ولايت در انقلاب اسلامي بخصوص دفاع مقدس و نقش نافذ ولايت در جهان بشري در حال برگزاری است.
قالیباف:
باید بتوانیم تمامی ابعاد «جنگ» را به تصویر بکشیم
در همین راستا شهردار تهران در گفت وگو با شهرنوشت، با اشاره به آغاز به کار جشنواره آبی ترین وصال که در محل دریاچه شهدای خلیج فارس و برای نخستین بار در پایتخت درحال برگزاری است، تاکید کرد: باید بتوانیم تمامی ابعاد «جنگ» را به تصویر بکشیم.
محمدباقرقالیباف با تاکید براینکه باید بتوانیم همه ابعاد دوران دفاع مقدس شامل ابعاد حماسی، عقلی، علمی و احساسی را به درستی به تصویر بکشیم،عنوان کرد: آمریکایی‌ها و دشمنان ما بهتر از دوستان ما به توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی اعتراف و باور دارند و امروز همه آنها پذیرفته‌اند که نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت بلاشک منطقه‌ای است .
وی با اشاره به اینکه باید این موضوع را یادآوری کنیم که کشور ما کشور مقتدر و توانمندی است، هشدار داد: ایستادگی در برابر زورگویان تا زمانی که روند مبارزه ما روند مبارزه همیشگی با ظلم و نه الزما دفع ظالم است، ادامه خواهد داشت.
شهردار تهران با بیان اینکه نمی‌خواهیم ادعا کنیم که قدرت نظامی ما مثل ابرقدرت‌هاست، گفت: اما دو باور داریم؛ یکی اینکه باورهایی که در وجود ما است براساس برداشت ما از اسلام، قرآن، منطق جهاد و شهادت و منطبق بر سنت های الهی است و در حوزه نیروی انسانی چنین نگاه تربیتی داریم. همچنین ما به دست تجربه دوران دفاع مقدس و جوانان خود امکاناتی را برقرار کرده و جنگ را به صحنه هایی آورده ایم که آمریکایی ها ناگزیر باید به آن صحنه بیایند و در آن صحنه هم محکوم به نابودی هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:
با آبی ترین وصال فرصت آشنایی بیشتر مردم تهران با توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه فراهم شد
فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های این نیرو در حاشیه دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: این نمایشگاه که در سالهای گذشته در استان‌های هرمزگان و بوشهر برگزار می‌شد، امسال به تهران آمد تا مردم پایتخت از نزدیک با توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه آشنا شوند.
وی در ادامه تاکید کرد: سرمنشأ هر اقدامی که در طی سالیان متمادی علیه انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است، آمریکایی‌ها بوده اند. به دلیل اینکه ماهیت دعوای ما با آنها ماهیت حق و باطلی است، بنابراین این منازعه هیچ‌گاه تمامی ندارد.
دریادار فدوی خاطرنشان کرد: توانمندی‌های ما در نیروی دریایی نه تنها با زمان جنگ قابل مقایسه نیست بلکه نمی‌توان آن را حتی با وضعیت 2 سال قبل مقایسه کرد و ما در این 4 دهه حتی یک روز را هم غافل از ارتقای توانمندی خود نگذرانده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان باتأکید بر اینکه ما در یک روند دائمی توانمندی های خود را ارتقا می دهیم، گفت: امروز توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به قدری است که دشمن حتی نمی‌تواند فکر درافتادن با ایران را به مخیله خود راه دهد.

برگزاری جشنواره آبی ترین وصال با هدف تبیین رشادت ها و اقتدار نیروی دریایی سپاه
قاسم مولایی شهردار منطقه 22  هم در همین رابطه و در گفت وگو با خبرنگار شهرنوشت، با بیان اینکه جشنواره آبی ترین وصال با هدف تبیین رشادت ها و اقتدار نیروی دریایی سپاه برگزار شده است، گفت: امسال در هفته دفاع مقدس در دریاچه شهدای خلیج فارس برنامه های متنوع تر و متفاوتی پیش بینی شده است.
وی افزود: برنامه های امسال در 2 بخش برگزار شده و می شود؛ بخشی از این برنامه ها از 31 شهریور ماه آغاز شد و تا 8 مهر ماه ادامه داشت و بخش دوم این برنامه با عنوان جشنواره آبی ترین وصال از 10 مهر ماه آغاز شده که به مدت 10 شب ادامه دارد.
مولایی ادامه داد: در بخش دوم جشنواره نزدیک به 300 غرفه تدارک دیده شده که 120 غرفه از این تعداد به نیروی دریایی سپاه اختصاص داده شده و تجهیزات و ادوات موشکی، راداری و دیگر تجهیزات مرتبط با حفظ و نگهداری آبهای سرزمینمان را به نمایش  گذاشته اند. دیگر غرفه های موجود نیز به سازمان فرهنگی هنری شهرداری و شهرداری منطقه 22 اختصاص داده شده که در کل بحث استکبار ستیزی و امریکا امپراطور شرارت ها را دنبال می کنند و هدف از راه اندازی آنها معرفی تخصصی جنایات امریکا در ایران به بازدیدکنندگان است. موضوع دیگری که در این مدت بسیار مورد استقبال خانواده ها و مراجعه کنندگان به دریاچه قرار گرفته، غرفه های خاله های فیروزه ای است که ارائه مشاوره به صورت فردی همراه با نقاشی و گفتار درمانی را برای کودکان برعهده دارند.

نمایش انواع تجهیزات موشکی، راداری، پهپادی، بالگردی و شناوری (برخی برای اولین بار)
در حال حاضر که «بزرگترین و غنی‌ترین» نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی سپاه در دریاچه شهدای خلیج فارس  برپا شده، انواع تجهیزات موشکی، راداری، پهپادی، بالگردی و شناوری (برخی برای اولین بار) در معرض دید عموم قرار گرفته است.
سامانه های موشکی ساحل به دریای صاعقه (کرم ابریشم)، نور، قادر، نصر، ظفر، سامانه‌های راکت‌اندازهای فجر3 و فجر5، موشک زیرآبی حوت، سکوهای پرتاب موشک خاتم 5 (چند منظوره) و قارعه، انواع اژدرها، پهپادهای صادق، سایه2، کاوش، ابابیل و صاعقه، سامانه‌ راداری 2031 و رصد دیده بان، تجهیزات رصد آنلاین خلیج فارس و شناورهای موشک انداز ذوالفقار، سراج، عاشورا و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
همچنین استفاده از کارکنان نیروی دریایی در رسته‌های تخصصی در کنار این تجهیزات و راهنمایی این افراد، یکی از ویژگی‌هایی است که بازدید را برای مراجعه کنندگان جذاب تر کرده است. یکی دیگر از جذابیت‌های این نمایشگاه، غرفه رصد آنلاین خلیج فارس و تنگه هرمز است. در این غرفه -که البته اجازه عکسبرداری از آن داده نشده و اطلاعات نیز با رعایت دقیق طبقه‌بندی داده می‌شود- سامانه‌های مختلفی جهت رصد هوایی، دریایی و زیرسطحی خلیج فارس و تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه وجود دارد.این سامانه‌ها هر کدام به صورت آنلاین، اطلاعات خود را به یک سامانه مرکزی منتقل می‌کنند که به صورت انیمیشن بر روی نقشه، تمام شناورها و هواپیماهای منطقه در خلیج فارس را با مشخصات کامل نمایش می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار