فروش فیلم محمد رسول الله در دو سینمای فعال قزوین پس از کمتر از 40 روز اکران، رکورد زد و به رقمی بیش از 100 میلیون تومان رسید.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 07 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  ایرنا، اگرچه امروز بسیاری از سینماداران فعالیت در این عرصه را زیان ده می دانند و در سالهای اخیر نیز شاهد تعطیلی برخی از سینماها بوده ایم، اما این روزها استقبال پررنگ مردم برای مشاهده فیلم محمد رسول الله را باید جزو اخبار خوب و امیدوارکننده صنعت سینمای ایران بدانیم. 
سالن های دو سینمای فعال قزوین با اکران عمومی فیلم محمد رسول الله که آنرا باید یکی از مهم ترین پروژه های سینمایی دنیای اسلام نامید، پس از مدت ها رنگ شلوغی و رونق را به خود دیده است که این موضوع را باید یادآور روزهای طلایی سینما در این شهر و آشتی شهروندان آن با سینما بدانیم.
اگرچه قدمت سینما در قزوین به 83 سال قبل باز می گردد و در این مدت طولانی صندلی های سالن سینماهای قزوین بارها پر شده است، اما نمی توان منکر قهر مردم با سینما و رکود آن طی یک دهه اخیر نسبت به دوره های قبل شد، با این وجود بعضی اوقات اکران و نمایش برخی فیلم ها موجب شده تا یاد دوران با شکوه سینما زنده شود و فیلم محمد رسول الله را باید از این دسته بدانیم.
در هفته جاری میزان فروش فیلم محمد رسول الله در گیشه های دو سینمای بهمن و مهتاب قزوین از مرز 100 میلیون تومان عبور کرد، این میزان فروش هرچند موقت اما پس از مدت ها رونق این سینماها را نشان می دهد، شاید اگر ظرفیت 400 نفره سالن های این دو سینما بیش از این بود، شاید این رقم بیش از این ها می شد.
به گفته مدیران سینماهای قزوین، طی سالهای اخیر کمتر پیش آمده است که دوستداران سینما در این شهر چنین استقبالی از یک فیلم به عمل بیاورند.
*** محمد رسول الله، پرفروش ترین فیلم اکران شده در سینما بهمن قزوین
مدیر سینما بهمن قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از فروش 55 میلیون تومانی فیلم محمد رسول الله در این سینما خبر داد و گفت: این فیلم از ششم شهریور ماه بروی پرده نمایش رفته است.
اسکندر نادری پور استقبال علاقه مندان به سینما از این فیلم را بالا و قابل توجه خواند و گفت: با توجه به مدت اکران و میزان فروش، محمد رسول الله را باید پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما بهمن بنامیم.
مدیر سینما بهمن با اشاره به عرضه بلیت تماشای این فیلم به قیمت شش هزار تومان، گفت: فیلم محمد رسول الله در این سینما در چهار سانس به ترتیب ساعت های 11، 14، 17 و 20 اکران می شود.
نادری پور، مخاطبان این فیلم را از اقشار مختلف جامعه خواند و اضافه کرد: با توجه به استقبال بالای شهروندان قزوینی از محمد رسول الله، این فیلم می تواند همچنان تا پایان مهر ماه و حتی بیش از آن نیز بر روی پرده سینما بهمن به اکران دربیاید.
مدیر سینما بهمن قزوین اضافه کرد: استقبال از فیلم محمد رسول الله در شرایطی که سینمای کشور در جایگاه شایسته خود قرار ندارد، امیدوار کننده است و نشان می دهد که می توان با ساخت کارهای فاخر مردم را با سینما آشتی داد.
مدیر سینما مهتاب قزوین نیز فروش فیلم محمد رسول الله در این سینما را حدود 50 میلیون تومان خواند و گفت: این فیلم از دهم شهریور ماه در این سینما به اکران گذاشته شده است.
محمدرضا بصیری، استقبال قزوینی ها از این فیلم را بالا دانست و اضافه کرد: در شرایطی که سینمای کشور در رکود به سر می برد، استقبال بالای مردم برای تماشای یک فیلم جای امیدواری زیادی برای رونق دوباره سینماها دارد.
وی با بیان اینکه انتظار داریم تا با همکاری آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس نیز به سینما آمده و به مشاهده چنین فیلم هایی که دارای محتوای تاریخی و مذهبی هستند بنشینند، افزود: اما فعلا چنین چیزی را شاهد نیستیم.
بصیری گفت: با توجه به ممتاز بودن سینما مهتاب، قیمت فیلم های اکران شده در آن باید هشت هزار تومان باشد اما برای رفاه حال مردم و ترغیب بیشتر شهروندان به حضور در سینما، بلیط فیلم های خود را با قیمت شش هزار تومان عرضه می کنیم، ضمن آنکه مانند سینماهای دیگر علاقه مندان می توانند یک روز (سه شنبه ها) بطور نیم بها به مشاهده فیلم های این سینما بپردازند.
مدیر این سینما که پنجاه و چهارمین سالن فعالیت خود را پشت سر می گذارد، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب مسوولان بخش فرهنگ و هنر، بتوان رونق را به سینماها بازگرداند.
فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی که گفته می شود پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران می باشد، زندگی پیامبر اسلام (ص) را در دوران کودکی و شرایط اجتماعی عصر جاهلیت به تصویر کشانده است.
این فیلم از محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب آغاز می شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می گردد، در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می گیرد، صحنه های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش های فیلم است. 
فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد. 'بحیرا' راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار