تابناک: شهردار اصفهان با بیان اینکه در برنامه 1400 باید 12.5 مگاوات از انرژی‌های نو استفاده کنیم، ادامه داد: تمام سطح پارک‌های اصفهان به انرژی‌های خورشیدی مجهز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱ 05 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در حاشیه مراسم روز درختکاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم امروز تنها این پیام را دارد که ما برای دستیابی به زندگی سالم باید از طبیعت و محیط زیست سالمی برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه طبیعت سالم نیز باید رشد طبیعی خود را داشته باشد، ادامه داد: آب، هوا و درختان برای ادامه حیات سالم ضرورت دارد اما متاسفانه امروز مباحث آلودگی هوا و خاک، نبود آب و خشکسالی‌های حاکم بر جامعه روز‌به‌روز اهمیت درخت را برای ما بیشتر کرده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در دین اسلام نگاه به آب، درخت، طبیعت و نگاه به سبزه ثواب و اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: این اهمیت و ثواب برای این است که درخت، طبیعت و آب برای ادامه زندگی انسان‌ها ضرورت دارد اما متاسفانه به دلیل دخل و تصرف‌های نا‌همگون و نا‌مناسب در طبیعت سبب ایجاد آلاینده‌های جوی شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نابودکردن گیاهان و درختان سبب نابودی زندگی انسان‌ها می‌شود، ادامه داد: درختان مایه حیات، سلامتی و ادامه یافتن یک شهر سالم هستند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز در اصفهان 26.5 متر مربع است، تاکید کرد: قرار بود که در برنامه پنجم توسعه این سرانه را به 30 متر مربع افزایش بدهیم اما به دلیل وجود خشکسالی‌های حاکم بر اصفهان این موضوع محقق نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هر سال حدود 30 هزار نفر به جمعیت شهر اصفهان اضافه می‌شود، افزود: برای حفظ این سرانه نیز در سال جاری باید 60 هکتار فضای سبز در سطح شهر ایجاد می‌کردیم.

شهردار اصفهان به اهمیت اکسیژن در راستای حفظ فضای سبز اشاره کرد و گفت: افرادی که نسبت به کاشت درخت اقدام می‌کنند و یا افرادی که دارای باغ هستند، برای حفظ این عرصه اگر نیاز به کود یا حرص داشته باشد، شهرداری این اقدامات را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ما باید نوع نگاه خود را به طبیعت تغییر بدهیم، اظهار کرد: نوع استفاده از انرژی‌های موجود باید تغییر کند و در حال حاضر به سمت و سوی استفاده از انرژی‌های خورشیدی و استفاده از انرژی ناشی از زباله می‌رویم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در برنامه 1400 باید 12.5 مگاوات از انرژی‌های نو استفاده کنیم، ادامه داد: تمام سطح پارک‌های اصفهان به انرژی‌های خورشیدی مجهز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فضای سبز شهر اصفهان حدود 50 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد، تصریح کرد: نقش و کمک مردم در راستای حفظ فضای سبز موجود در سطح شهر ضرورت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار