معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) گفت: امسال از استان خراسان رضوی 60 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند که 30 هزار نفر از آنها سهمیه دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 08 October 2015
علی‌اکبر افراسیابی در نشست خبری اعلام برنامه‌های راهیان نور که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: اردوی راهیان نور با هدف بازخوانی و احیای فرهنگ حماسه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود و هر سال تعداد زیادی از مشتاقان شهدا به این مناطق اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) افزود: افراد با حضور در مناطق عملیاتی و بازخوانی دفاع مقدس و مشاهده مسئولیت‌پذیری نسل گذشته با فرهنگ مقدس دفاع از مرز و بوم آشنا می‌شوند و به این ترتیب می‌توانند در آینده نیز در برابر توطئه‌های دشمن و استکبار جهانی بایستند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور در بین نسل جوان، عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع در راهیان نور ایجاد روحیه استکبارستیزی در بین نسل جوان است و مشتاقان این عرصه با سفر به راهیان نور که نوعی ارتباط با حماسه‌آفرینان این مرز و بوم در نبرد هشت سال دفاع مقدس است، خود را در برابر دسیسه‌های داخلی و خارجی بیمه می‌کنند.

افراسیابی با اشاره به اینکه هر سال بیش از 50 هزار نفر از استان خراسان رضوی به صحنه‌های دفاع مقدس اعزام می‌شوند، گفت: راهیان نور هر سال از اردیبهشت ماه شروع می‌شود و تا اواخر فروردین سال بعد اعزام‌ها ادامه دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: در ابتدای سال اعزام عموما به مناطق غرب و شمال غرب است و در اوایل مهر ماه تا اواخر فروردین سال بعد به مناطق جنوب اعزام‌ها انجام می‌شود، بنابراین در اوایل مهرماه دانش‌آموزانی که مشتاق حضور در مناطق دوران جنگ هستند توسط سپاه امام رضا (ع) و با همکاری آموزش و پرورش سازماندهی و اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرحی که بین وزارت آموزش و پرورش، بسیج مستضعفین و راهیان نور توافق شده این اردو با عنوان از مدرسه تا مدرسه انجام شود، اظهار کرد: اعزام دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش با همکاری سپاه بوده اما در منطقه عملیاتی مسئولیت تماما بر عهده سپاه است.

افراسیابی ادامه داد: امسال از استان خراسان رضوی 60 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند که 30 هزار نفر از آنها سهمیه دانش‌آموزان است که در مرحله نخست 16 هزار نفر از برادران اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه امروز نخستین کاروان از دانش‌آموزان پسر به راهیان‌نور اعزام می‌شوند، یادآور شد: سال گذشته در بین 32 استان کشور عنوان نخست را کسب کردیم و بدون هیچ حادثه‌ای 30 هزار نفر اعزام شدند لذا امیدواریم با همکاری که بین مسئولان سپاه و آموزش و پرورش وجود دارد با موفقیت این اعزام را انجام دهیم.

وی بیان کرد: اعزام‌ها به وسیله قطار است ضمن اینکه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و سبب می‌شود هزینه‌ها افزایش پیدا کند در همین راستا سرانه پرداختی حدود 320 هزار تومان برای هر دانش‌آموز است که این ارقام هزینه مازادی را برای ما تحمیل می‌کند.

افراسیابی با اشاره به اینکه 50 درصد هزینه‌ها از سوی آموزش پرورش و 50 درصد دیگر توسط سپاه تامین می‌شود، ادامه داد: همچنین اعزام‌ها در هر مرحله شامل 414 نفر است که امروز نخستین کاروان از مشهد اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به برنامه‌های تدوین شده برای علاقمندان حاضر در اردوهای راهیان نور تاکید کرد: حضور در نمایش رزمی و فرهنگی به صورت نمایشی و زنده برگزار می‌شود که به وسیله زبان هنر در بیان فرهنگ دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه استقبال خانوادگی از اردوهای راهیان‌نور هر سال باشکوه بیشتری نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌شود، یادآور شد: از چند سال گذشته حضور مردمی به صورت خانوادگی و با وسایل نقلیه شخصی افزایش پیدا کرده است که بر این اساس به صورت قطعی اعزام افراد از طریق مسیر ریلی صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار