رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی از متلاشی‌شدن دو باند بین‌المللی در مشهد خبر داد و گفت: این دو باند به ترتیب جعل گذرنامه اروپایی و مدارک هویتی انجام می‌دادند.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 08 October 2015
هادی شیرمحمدی در نشست خبری پیرامون اعلام گزارش عملکرد از فعالیت‌های پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی در سالن اجتماعات ساختمان پلیس مبارزه با موادمخدر این استان اظهار کرد: برخورد با اراذل و اوباش استان در 6 ماهه نخست امسال تا 20 درصد افزایش داشته است اما با توجه به اینکه پلیس امنیت عمومی افرادی که در راستای ناامنی جامعه دست به جرم می‌زنند را نمی‌‌پذیرد بنابراین همواره با این مجرمان برخورد قاطعی انجام می‌دهد.

وی با ابراز خرسندی از افزایش کشف جعلیات در بخش‌های مختلف افزود: میزان کشفیات امسال 25 درصد افزایش داشته به طوری که به عنوان نمونه در کشف سلاح و مهمات غیر مجاز تا 15 درصد افزایش کشف و برخورد در خراسان رضوی شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: در مقابل کسانی که خلاف هنجارهای اجتماعی، دینی و قانونی کاری را انجام می‌دهند، قطعا می‌ایستیم و علاوه بر این برخورد با رانندگان وسایل نقلیه‌ای که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند در راستای تامین امنیت اخلاقی به عنوان یکی از وظایف مهم پلیس امنیت عمومی برخورد قاطع انجام می‌دهیم که در این مسیر دستگاه قضایی نیز همکاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی دارد.

شیرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود از متلاشی‌شدن دو باند بین‌المللی در مشهد خبر داد و گفت: این دو باند به ترتیب جعل گذرنامه اروپایی و مدارک هویتی انجام می‌دادند.

وی با ابراز خرسندی از تعامل خوب نیروی انتظامی با 428 اصناف و 24 دستگاه دولتی تاکید کرد: کنترل و نظارت مناسبی در راستای فعالیت و میزان صلاحیت بخش‌های اشاره شده از طریق نیروی انتظامی انجام می‌شود که بر اساس آمارهای موجود نظارت بر اماکن عمومی 193 درصد، برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه کسب 214 و اجرای طرح‌ کنترلی 100 درصد در 6 ماهه نخست امسال افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 55 درصد اماکن اقامتی در مشهد فعالیت دارند که این امر سبب می‌شود به صورت شبانه‌‌روزی مواردی از جمله رسیدگی به شکایات در حوزه اصناف و اماکن عمومی انجام شود بنابراین برای تسهیل نظارت‌های مربوطه با اتحادیه هتل ‌آپارتمان‌ها و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری داریم.

وی با تاکید بر اینکه پلیس خادم وظیفه کنترل اماکن اقامتی در مدت زمان افزایش سفرها را برعهده دارد، تصریح کرد: پلیس خادم را افرادی تشکیل می‌دهند که برای مغازه‌‌های اطراف حرم مطهر رضوی با هدف نوع پوشش و چینش، قوانینی تعیین می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 12 درصدی صدور گذرنامه در 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: این در حالی است که بخش زیادی از صدور گذرنامه‌ها مربوط به صدور پروانه کار و دفترچه ترانزیت رانندگان بین‌‌المللی با اداره مهاجرت و گذرنامه است.

شیرمحمدی افزود: کنترل اتباع خارجی غیر مجاز به عنوان یکی از وظایف مهم پلیس امنیت عمومی محسوب می‌شود و در این بخش مهاجران قانونی و غیرقانونی نظارت می‌شوند بنابراین بر اساس آمارهای موجود، تمدید روادید اتباع خارجی 15 درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار