تازه های پلیسی
خواستگاری که خود و معشوقش را کشت/کشف 10 کیلو مرفین و 20 کیلو تریاک/دستگیری 2 زورگیر در شیراز/دستگیری 5 اراذل و اوباش در شیراز/دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در ممسنی/خلافی 315 میلیونی 2 خودرو در ممسنی
کد خبر: ۱۰۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 08 October 2015
تابناک فارس:

خواستگاری که خود و معشوقش را کشت

پسری جوان بعد از اینکه دخترخاله‌اش به خواستگاری او جواب رد داد دست به سلاح برد و بعد از قتل این دختر به زندگی خودش نیز پایان داد.

کارآگاهان جنایی استان فارس چند روز قبل وقتی از وقوع جنایت در منزلی مسکونی مطلع شدند به آنجا رفتند و خود را در برابر پیکر غرق در خون و بی‌جان پسری جوان دیدند و مطلع شدند دختری نیز در این حادثه زخمی و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است. در همان دقایق اولیه خبر رسید دختر جوان نیز در راه انتقال به مرکز درمانی جان باخته است.

افسران جنایی در وهله اول به تحقیق از شاهدان پرداختند و فهمیدند پسری جوان که حامد نام داشت بعد از کشتن دختر صاحبخانه به زندگی‌اش پایان داد.

در ادامه معلوم شد مقتولان با هم دخترخاله و پسرخاله بودند و حامد به دختر جوان علاقه داشت؛ به‌گونه‌ای که چند بار از وی درخواست ازدواج کرده اما هر دفعه با این خواسته او مخالفت شده و حتی خانواده خاله‌اش وی را طرد کرده بودند. همچنین فاش شد حامد بعد از ناکامی و ناامیدشدن از ازدواج با دخترخاله‌اش‌ درصدد انتقام برآمد؛ به‌همین‌دلیل سلاحی تهیه کرد و دست به این جنایت زد.

یکی از اهالی محل در این رابطه به پلیس گفت: «در خانه نشسته بودم که ناگهان صدای تیراندازی شنیدم چند گلوله پشت سر هم شلیک شد. دوان‌دوان خودم را به خیابان رساندم و دیدم درِ خانه همسایه‌مان باز است از همان‌جا بود که داخل را تماشا کردم و با صحنه‌ای وحشتناک روبه‌رو شدم؛ بعد هم موضوع را سریع به پلیس اطلاع دادم».

کارآگاهان با بازسازی فرضی صحنه جنایت پی بردند حامد بعد از حضور در خیابان محل سکونت خانواده خاله‌اش برای ارتکاب قتل کمین کرده و زمانی که متوجه شده درِ خانه باز است داخل رفته و کمی منتظر مانده، سپس به محض دیدن دخترخاله‌اش شروع به تیراندازی کرده و پیش از آنکه کسی بتواند وی را متوقف کند به زندگی خودش نیز پایان داده است.

بنا بر این گزارش، بعد از روشن‌شدن جزئیات این قتل اجساد به پزشکی قانونی فرستاده شد و متخصصان نیز با توجه به فاصله و زاویه شلیک به حامد فرضیه خودکشی او را تأیید کردند. به‌این‌ترتیب پرونده‌ای تشکیل شد و پلیس درحال‌حاضر می‌کوشد جزئیات بیشتری از این واقعه را فاش کند.

کشف 10 کیلو مرفین و 20 کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با توقيف يك دستگاه خودرو سمند در ورودی شيراز، 10 كيلوگرم مرفين كشف كردند.

سردار احمد علي گودرزي گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان مطلع شدند فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر فعاليت دارد و در صدد است مقاديري مواد مخدر را از استان هاي جنوبي بارگيري و با استفاده از پوشش خانوادگي به شيراز انتقال دهد.

وي ادامه داد: موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران قرار گرفته و در قالب چند اكيپ به يكي از محورهاي ورودي شيراز اعزام شدند.

سردار گودرزي تصريح كرد: مأموران با برقراري تور ايست و بازرسي يك دستگاه خودرو سمند را شناسايي و توقيف كردند.

اين مقام ارشد انتظامي افزود: در بازرسي از اين خودرو مقدار 10 كيلوگرم مرفين كه به صورت ماهرانه اي جاسازي شده بود، كشف و راننده و سرنشين خودرو دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان فارس همچنين گفت: مأموران ايستگاه بازرسي "قلاتويه" شهرستان داراب نيز با توقيف يك دستگاه كاميون، 19 كيلو و 400 گرم ترياك كشف و دو نفر را در اين خصوص دستگير كردند.

وي با اشاره به اينكه شماره تلفن 2184269 به صورت شبانه روزي آماده دريافت اخبار و اطلاعات شهروندان در حوزه خريد و فروش مواد مخدر است، تأكيد كرد: استان فارس محل ناامني براي قاچاقچيان مواد مخدر خواهد بود و مأموران انتظامي استان با جديت تمام با اينگونه موارد برخورد خواهند كرد.

دستگیری 2 زورگیر در شیراز

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز گفت: دو سارق به عنفي كه اقدام به زورگيري از شهروندان مي كردند، توسط مأموران كلانتري "ابوذر" شيراز شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ يوسف ملك زاده گفت: برابر تحقيقات به عمل آمده توسط مأموران كلانتري ابوذر شيراز، مشخص شد چهار نفر سارق به عنف به صورت باندي اقدام به زورگيري و اخاذي از شهروندان مي كنند.

وي ادامه داد: مأموران با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي مخفيگاه اين افراد را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند.

اين مقام انتظامي افزود: مأموران موفق شدند دو نفر از اين سارقان را دستگير و جهت ادامه تحقيقات به مقر انتظامي انتقال دهند.

ملك زاده با بيان اينكه تلاش براي شناسايي و دستگيري دو نفر ديگر از اعضاي اين باند ادامه دارد، افزود: شهروندان اخبار و اطلاعات خود پيرامون فعاليت افراد مخل نظم و امنيت را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگیری 5 اراذل و اوباش در شیراز

رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس گفت: پنج نفر اراذل و اوباش كه با اقدامات خود باعث ايجاد نارضايتي در بين شهروندان شده بودند، شناسايي و در يك عمليات منسجم دستگير شدند.

سرهنگ "علي ذوالقدري" افزود: در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز از تحركات اراذل و اوباش در شيراز، مأموران اين پليس تعدادي از اراذل و اوباش را شناسايي كردند.

وي ادامه داد: مأموران با هماهنگي مقام قضائي به مخفيگاه اين افراد اعزام و پنج نفر را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و انتقال دادند.

اين مقام انتظامي بیان کرد: اين افراد با اقداماتي نظير ايجاد مزاحمت، درگيري هاي متعدد ، قدرت نمائي و عربده كشي موجبات نارضايتي شهروندان را فراهم كرده بودند.

ذوالقدري با اشاره به اينكه شهروندان از اجراي طرح و عملكرد ماموران اعلام رضايت و خشنودي كردند، افزود: برخورد با اراذل و اوباش و افراد مخل نظم و امنيت به صورت ويژه در دستور كار پليس فارس است.

دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در ممسنی
فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی"استان فارس از دستگیری 11 نفر خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ "محمد عبادی نژاد  " گفت :ماموران انتظامي شهرستان ،طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده را به مرحله اجرا در آوردند .

وي افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی از چندین باب منزل خرده فروشان مواد مخدر  بازرسی و موفق به کشف 45گرم هروئین ،70 گرم سوخته تریاک، 20گرم تریاک، 20 گرم حشیش  و 120 عدد انواع قرص مخدر شدند.

عبادی نژاد ادامه داد: در اجرای این طرح که به دلیل افزایش  امنیت و نظم در سطح شهر انجام شده بود، 11 نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی یادآور شد: دستگیر شدگان به همراه مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

خلافی 315 میلیونی 2 خودرو در ممسنی
فرمانده انتظامي شهرستان ممسني استان فارس از توقيف دو دستگاه خودرو پژو پارس و پژو 206 با خلافي بالا خبر داد.

سرهنگ "محمد عبادی نژاد" گفت : بر اساس ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي در صورتي كه مبلغ تخلف به ده ميليون ريال برسد راهنمايي و رانندگي مراتب را به مالك خودرو اعلام و چنانچه  ظرف مهلت يك ماه از تاريخ ابلاغ مالك خودرو نسبت به پرداخت جريمه اقدام نکنند، خودرو توقيف خواهد شد.

اين مقام انتظامي افزود: در راستاي اجراي اين ماده یک دستگاه خودرو پژو پارس با خلافی 192 میلیون ریال  و یک دستگاه پژو 206 با خلافی 123 ميليون ریال  توقيف و به پاركينگ منتقل شدند.

سرهنگ عبادی نژاد از رانندگان درخواست كرد: با رعايت قوانين و مقررات رانندگي سلامتي خود و ديگران را تضمين کنند و در صورت جريمه شدن نسبت به پرداخت به موقع آن اقدام و از بالا رفتن مقدار جريمه و توقيف خودرو خود جلوگيري كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار