معاون استاندار تهران:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: دستورالعمل مربوط به رودخانه‌های متروک نیازمند اصلاح است، ضمن اینکه وضعیت، ظرفیت و برداشت از معادن استان و به ویژه شهرستان قدس نیز نیاز به بررسی دقیق دارد.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 10 January 2023

به گزارش تابناک تهران، عابد ملکی در جلسه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با محوریت شهرستان قدس از مسئولان به جهت پیگیری اقدامات موثر جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و بیان ایراد طرح تفضیلی شهرقدس اظهار داشت: امروز دستورالعمل جدید ابلاغ می شود که مبنای صدور پروانه ها قرار می گیرد تا وضعیت بهتر شود.

وی با اشاره به اوقافی بودن بیشتر زمین های شهرقدس افزود: بازدارندگی عوارض و جرایم به عهده کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۹۹ است و باید آرا به نحوی باشد تا مانع ساخت و ساز غیرمجاز شود.
ملکی ادامه داد: برخورد فعال در حوزه نظام مهندسی و برخورد با مهندسین ناظر متخلف ضروری است تا زمینه برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز فراهم شود.

فرماندار شهرستان قدس نیز در این نشست گفت: یکی از موارد بازدارنده در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز را می‌توان افزایش جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۹۹ دانست که مجموعه مدیریت شهری می‌بایست در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان باشیم.

وحید گلی‌کانی افزود: یکی از موارد حائز اهمیت به دلیل وقفی بودن زمین های این شهرستان، موضوع تبدیل به احسن است که متاسفانه بنا به دلایلی مانند بروکراسی اداری و دیگر موارد مورد استقبال شهروندان قرار نگرفته و این زمین ها فاقد اسناد مالکیتی است.

این مسئول پیرامون مشکلات طرح تفصیلی اظهار داشت: متاسفانه با مشکلاتی در طرح تفصیلی شهرستان مواجه هستیم که به تبع آن معضلاتی نیز در حوزه صدور پروانه ها ایجاد کرده است، بنابراین نیازمند بازنگری این طرح هستیم تا شاهد رفع این مشکلات باشیم.

فرماندار شهرستان قدس تسریع در روند اعلام ضوابط ساخت طبقه پنجم در شهرستان را خواستار شد.
در این جلسه ضمن بررسی وضعیت کلی شهرستان قدس در محدوده، حریم، اراضی آزادشده، توقف عملیات حفاری، ارجاع به مقام قضایی و تخریب و قلع و قمع مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز به ریاست عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور هادی گورابی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، احمد مرادی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری، سید حبیب موسوی نماور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری، وحید گلی‌کانی فرماندار شهرستان قدس و دیگر اعضا برگزار شد.

شهرستان قدس در غرب پایتخت در همسایگی شهریار و در مسیر جاده قدیم کرج (کیلومتر ۱۸) واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار