محرابیان در نشست با شهردار تهران خبر داد
وزیر نیرو از ادامه همکاری‌های وزارت نیرو و شهرداری تهران برای مدیریت بحران آب در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 11 January 2023

به گزارش تابناک تهران، نشست مشترک وزیر نیرو و شهردار تهران امروز با هدف امضای تفاهم نامه ای مشترک میان این دو دستگاه برگزار شد. در این نشست علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ضمن تشکر از مجموعه شهرداری تهران گفت: پیش از این در مدیریت برق در تابستان تجربه همکاری خوبی با شهرداری داشتیم و این همکاری نیز اکنون در مدیریت بحران آبی ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به چالش های پایتخت اظهار کرد: تهران در موارد مهمی با کلانشهرهای دیگر در دنیا تفاوت دارد؛ به عنوان مثال بسیاری از کلانشهرها در کنار منابع آبی پایدار گسترش یافته اند، در حالی که در اطراف تهران هیچگونه رودخانه بزرگ و یا دریاچه ای نیست.

محرابیان در تکمیل سخنان خود افزود: الان ۵ سد بزرگ در حال تامین آب تهران هستند و متاسفانه در ۱۵ سال گذشته منبع جدیدی برای تامین آب شرب پایتخت در نظر گرفته نشده است، به جز سد ماملو که آن نیز تنها یک منبع تنظیم کننده است و آبش از سد لتیان می آید.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الگوهای توسعه گفت: در پیشبرد برنامه توسعه ما می توانیم هر جا که با کمبود برق روبرو هستیم، با نوسازی و تولید منابع جدید این کمبود را جبران کنیم اما آب ماده ای ارزشمند است که امکان تولید آن وجود ندارد و ما صرفاً تنها می توانیم منابع آبی را مدیریت و یا بازچرخانی کنیم.

وی در ادامه پیرامون مدیریت مصرف آب پایتخت بیان کرد: الان شرایط تصفیه پساب های باقی مانده به گونه ای است که در نهایت آب تولید شده کاملا بهداشتی است و هیچ محدودیتی برای مصارف غیرخانگی آن نداریم.

محرابیان افزود: در موضوع مدیریت آب تهران باید اتفاق جدیدی رخ بدهد و در راستای آن ما بتوانیم از منابع پسابی حداکثر بهره برداری را بکنیم؛ به عنوان مثال می شود مصارف آب فضای سبز تهران و مناطق صنعتی پایتخت عمدتاً توسط پساب های تولید شده مدیریت شود.

وزیر نیرو در پایان با تشکر از همراهی شهردار تهران خاطرنشان کرد: تهران یک الگو در کشور است، به همین جهت اگر در پایتخت اتفاق مثبتی رخ بدهد، بلافاصله در سایر شهرها نیز آن اتفاق تکثیر می شود؛ من خوشحالم بسیاری از صحبت هایی که در جلسه سال گذشته داشتیم اجرایی شده است؛ امید دارم متن تفاهم امروز نیز به خوبی پیش برود و مطابق چشم انداز سه ساله آن تا سال آینده حداقل ۳۵ درصد تفاهم نامه اجرایی شده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار