وزیر بهداشت گفت: در دوران کرونا در دیگر کشور‌ها کادر درمان از بیماران فرار می‌کردند، اما کادر سلامت ما با ۳۰۰ شهید مردانه ایستادند.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 15 January 2023

به گزارش تابناک تهران، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مراسم افتتاح بیمارستان انصار الغدیر بومهن اظهار کرد: ابتدا از رئیس جمهور تشکر می کنیم که توصیه داشتند این مورد را پیگیری کنیم. رئیس جمهور بسیار پیگیری کردند در هیات دولت و این ویژگی خاص ایشان است و این پیگیری ها و اقدامات موثر بود.

وی گفت: ۱۳ پروژه سلامت بیمارستانی در استان تهران داریم که بسیاری از آنها نیمه تمام بود مانند ملارد، ورامین، پیشوا و شهدای تجریش که با تلاش آقای منصوری پیگیری شد و توجه خاص به سلامت باعث افتخار است.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از مسوولان شهرستانی، دانشگاه شهید بهشتی و گرامیداشت یاد خیر این بیمارستان، ابراز کرد: یکی از افتخارات ما حضور خیرین است، سال گذشته ۲ هزار میلیارد به ما کمک کردند و این افتخار بزرگی برای ما است که خیرین در نقاط محروم بیمارستان ساختند.

عین اللهی ادامه داد: در حوزه پزشکی و سلامت تاریخی پرافتخار را بعد از انقلاب داریم اما دشمن قسمت های پر لیوان را نمی بیند.

وی یادآور شد: در گذشته پزشکان کشورمان از هند و پاکستانی بودند و برای کوچکترین کار پزشکی اعزام به خارج داشتیم اما پس از انقلاب پیشرفت عظیمی در حوزه پزشکی ایجاد شد و امروزه نه تنها نیاز کشور را رفع می کنیم بلکه کشورهای مجاور برای درمان به ایران می آیند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: اولین دانشگاه علوم پزشکی را در عراق افتتاح کردیم و این صادرات علم ایران است، لبنان، غنا و تاجیکستان دیگر کشورهایی است که دانشگاه شهید بهشتی در آن افتتاح و فقط باید نیروی انسانی را تامین کنیم.

عین اللهی با اشاره به اینکه نقطه عطف تاریخمان دفاع مقدس بود، بیان کرد: تمام دنیا برعلیه ما بود در پست های امداد بیمارستان صحرایی کادر سلامت در خط مقدم افتخار آفرینی و شهدای بزگی را تقدیم دفاع از کشور کرد.

وی با اشاره به پیشرفت های مرکز رویان در زمینه سلول های بنیادی تصریح کرد: کرونا برای تمام کشورها یکی بود و بعد از سه سال وضعیت کشورمان را با کشورهای مدعی مقایسه کنید اما در تبلیعات ضعیف هستیم و دوستان رسانه و نویسندگان باید به صورت علمی کار کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اتحاد و محبت در‌ ملت ما بی نظیر بود، کمک های مومنانه اتفاق بسیار خوبی بود، در دوران کرونا در دیگر کشورها کادر درمان از بیماران فرار می کردند اما کادر سلامت ما با ۳۰۰ شهید مردانه ایستادند و فداکاری هایشان باید توسط رسانه ها منعکس شود نکات منفی و ناامیدی پخش نکنیم باید مردم امیدوار شوند.

عین اللهی تصریح کرد: در شروع کار دولت، ۱۵ میلیون واکسن تزریق شده بود و امروز به ۱۵۵ میلیون تزریق رسیدیم، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ تزریق کردیم و در‌ مدت کوتاه این ویروس سرکوب شد. در دنیا تمام کشورها در آتش کرونا می سوزند اما ایران در وضعیت مناسب است که از دست آوردهای دولت انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه در طی ۱۶ ماه کارهای بزرگی صورت گرفته است، عنوان کرد: بزرگترین افتخار ما این است که پروژه های نیمه تمام و ناقص را تکمیل کنیم و در این راستا ۱۰ هزار و ۶۰۰ طرح در ۷۹ مرکز درمانی افتتاح شده است. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود ۸۵۰ مرکز بهداشتی در کل کشور بهره برداری شده و تا پایان سال به ۲ هزار مرکز می رسد، ادامه داد: بیمارستانی مجهز و با امکانات خوب در یزد تا خرداد ماه تحویل خواهد شد.

عین اللهی تاکید کرد: بیمه سلامت مساله مهمی است که امسال ۶ میلیون نفر رایگان بیمه شدند و بیمه همگانی انجام شد. صندوق بیماری های خاص با ۵ هزار میلیارد تومان در هیات دولت تصویب و اجرایی شده است و امیدواریم در سالهای آینده افزایش پیدا کند.

وی در رابطه به جوانی جمعیت گفت: اتفاقات نامیمون بعد از دفاع مقدس، پیری جمعیت است و دشمن در این زمینه بسیار فعالیت کرد و به فعالیت های فرهنگی نیاز داریم. بخش های زایمان افتتاح شده، قرارگاه جوانی جمعیت احداث شده و همه باید کمک کنند تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم و ۷ سال برای این وقت داریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان دارو برای بیماران اختصاص دادیم، طرح دارویار طرحی موفق بود که از ارز ترجیهی به نیمایی تبدیل شد، نسخه الکترونیکی از ۱۰ به ۹۰ درصد افزایش داشته و در تمام حوزه های پزشکی همتراز با کشورهای پیشرفته هستیم.

عین اللهی اضافه کرد: پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر انجام شده، رشد دانش بنیان به ۱۲ درصد رسیده، ارتقاء علمی از ۱۵ به ۱۶ رسیده، بسیاری از تجهیزات، تولید شرکت های دانش بنیان است و باید به دانشمندان کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه امروز برنامه نداریم بلکه کارنامه داریم و مردم به چشم خود می بینند، گفت: بیمارستان شهدای تجریش با ۸۷۰ تخت بزرگترین مرکز درمانی است که توسط سپاه احداث می شود و امیدواریم به زودی افتتاح شود همچنین کلینیک مهدیه در جنوب تهران جزو بیمارستانهایی است که به جوانی جمعیت کمک می کند و به زودی افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار