مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: ۲ هزار و ۳۹۱ طرح مشاغل خرد در این استان از محل تسهیلات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 24 January 2023

به گزارش تابناک تهران، حامد ویس کرمی در نشست بررسی زیست بوم ملی اشتغال استان که با حضور محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: از محل منابع جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، ۲ هزار ۳۹۱ طرح مشاغل خرد در استان تهران مورد حمایت قرار گرفته‌اند که در این راستا تا کنون بیش از ۱۹۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: طی سالجاری در موضوع اشتغال و کار آفرینی استان تهران در حوزه مشاغل خانگی تا پایان شهریور ماه سال‌جاری بیش از ۹۴۰ میلیاردریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی از محل منابع ابلاغی سال ۱۴۰۰ پرداخت که منجر به تحقق ۱۰۴ درصدی برنامه مصوب امسال شد و همچنین بالغ بر ۸۸۰ میلیارد ریال از تسهیلات ابلاغی ۱۴۰۱ نیز پرداخت که در مجموع از محل منابع مذکور تعداد ۲ هزار ۹۳۰ شغل برای متقاضیان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه با بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تعداد ۱۵۰ پایگاه مردمی اشتغال در مرکز و شهرستان‌های این استان به منظور توسعه، ترویج و ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی برای ساکنان محلات هدف با نگاه تحولی و در راستای واگذاری امور به خود مردم راه اندازی می‌شود.

ویس کرمی به رشد ۲۸۰ درصدی صدور مجوز مراکز مشاوره کارآفرینی در استان تهران اشاره و اضافه کرد: در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، با جدیت به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه های دولت در راستای ایجاد اشتغال با محوریت برنامه زیست بوم ملی اشتغال هستیم.

بر اساس بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی را با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش ‌بنیان و خلاق اختصاص دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار