دبیر فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی:
دبیر فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: برای تدوین دایره المعارف ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشور 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 10 October 2015
تابناک بوشهر: مهدی مستجاب الدعوه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: دراین ارتباط باید ابتدا بازی های بومی و محلی تبار شناسی شوند که دراین موضوع استان ها پایه و اساس کار هستند.

دبیر فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کشور بیان کرد: هر استان با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و آئینی خود می تواند بازی های خود را بطور کامل معرفی کند تا زمینه تدوین دایره المعارف ورزش های سنتی و بازی های محلی کشور فراهم شود.

وی گفت: پس از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از استان ها فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی علمی بودن آن را بررسی خواهد کرد.

مستجاب الدعوه ادامه داد: بیش از 63 هزار روستا دارای سکنه و بیش از دو هزارو 500 مرکز دهستان در سطح کشور وجود دارد.

وی تبیان کرد: با وجود این تعداد روستا و جمعیت 22 میلیون و 800 هزار نفری آنها جامعه مخاطب این فدراسیون بسیار گسترده است که مدیریت این حوزه در بخش ورزش نیاز به یک همت عالی دارد.

مستجاب الدعوه در ارتباط با تعداد ورزشکار سامان یافته کشور گفت: ملاک ورزشکاران سامان یافته بیمه ورزشی است که در سال گذشته 512 هزار نفر ورزشکار بیمه شده داشتیم.

وی یادآور شد: با شرایط موجود و مشکل هایی که برای بیمه ورزش روستایی ایجاد شده است (افزایش هزینه بیمه ورزشکاران روستایی ) آمار ورزشکاران بیمه شده روستایی در سال جاری کاهش خواهد داشت.

دبیر فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: با این وجود مسابقه ها و جشنواره ها همانند سال گذشته و با حضور همان جمعیت مشخص پیگیری و برگزار خواهیم کرد.

مستجاب الدعوه بیان کرد: افزایش دوره ای هزینه صادر کردن کارت بیمه ورزشی برای شهرنشینان 50 و برای روستائیان 70 درصد است که با تعامل صورت گرفته در صدد کاهش این افزایش هزینه هستیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار