فرماندار پاکدشت از اشتغال ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم در گلخانه‌های پاکدشت خبر داد و گفت: در پاکدشت سالانه یک میلیارد و ۴۶ میلیون گل شاخه بریده و گلدان تولید می‌‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ 14 February 2023

به گزارش تابناک تهران، محسن اردستانی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه کشاورزی اظهار داشت: امروز کمبود منابع آبی یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی کشاورزی است و موجب شده تا از 23 هزار هکتار اراضی قابل کشت شهرستان، تنها 17 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی، زراعی و گلخانه‌ای رود.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش دولت و توجه رئیس‌جمهور، اجرای فاز دوم طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران با سرعت بیشتری همراه شده و با رفع موانع و افتتاح این طرح، حجم قابل توجهی آب، به اراضی کشاورزی شهرستان اختصاص پیدا می‌کند.

فرماندار پاکدشت در ادامه گفت: این شهرستان از یک هزار و 250 هکتار گلخانه برخوردار است که از این میزان، 987 هکتار زیر کشت گل و گیاه و 250 هکتار زیر کشت سبزی و صیفی می‌رود.

وی تصریح کرد: کشاورزان شهرستان پاکدشت سالانه یک میلیارد و 23 میلیون عدد گل شاخه بریده و 23 میلیون گلدان تولید می‌کنند که این تعداد 90 درصد کل گل‌های تولیدشده در استان تهران را شامل می‌شود.

فرماندار پاکدشت ابراز داشت: تعداد شاغلین حوزه گلخانه‌ای شهرستان پاکدشت بالغ‌بر 15 هزار نفر به صورت مستقیم است.

اردستانی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری کشاورزی نیز پاکدشت به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در استان تهران است و استقرار صدها نمایشگاه گل که از تنوع بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند، شرایط را برای حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور فراهم کرده تا ایام خوشایندی را در فضای مناسب گلخانه‌های پاکدشت سپری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار