رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها نقش مجلس محلی قانونگذاری را ایفا کرده و قانونگذار در برنامه پنجم توسعه در چند ماده و بند قانونی به صراحت جایگاه مهم این شورا را بیان کرده است
کد خبر: ۱۰۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 11 October 2015
اسکندر صیدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شورای برنامه ریزی و توسعه با برگزاری جلسات متعدد در طول سال، پروژه ها، برنامه ها و سیاست گذاری های توسعه ای استان مشخص شده و ساز و کار تحقق برنامه ها پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد: 10 کمیته برنامه ریزی در تمامی شهرستان های استان زیرمجموعه این شورا قرار دارد که نقش قانونگذاری و تهیه و تدوین زیرساخت های توسعه ای و برنامه ای استان را ایفا می کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید نگاه برنامه ای و آمایشی داشته باشد و تمامی بخش های استان و جوامع سه گانه شهری، روستایی و عشایری را به صورت دقیق و سیستمی در نظر داشته و با کار کارشناسی کمیته های 10 گانه بسترسازی برای تحقق توسعه پایدار را فراهم کند.
صیدایی افزود: علاوه بر کمیته ها، یکسری کارگروه های موضوعی در زیرمجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه وجود دارد که حاصل کار هر کدام از این کارگروه ها برای تصویب نهایی، تخصیص اعتبار، مشخص شدن ساز و کار اجرایی و ابلاغ وارد شورا می شود.
وی کارگروه های آمایش و توسعه پایدار، اشتغال، ساماندهی طرح های توسعه روستایی، فرهنگ و هنر، پژوهش و فناوری، تحول اداری و دولت الکترونیک، توسعه روستایی و عشایری و استانداردسازی و ارتقا کیفیت کالا و خدمات را از جمله کارگروه های زیرمجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام عنوان کرد.
وی ادامه داد: هر کدام از این کارگروه ها اعضا، وظایف و ساختار خاص خود را دارند و با برگزاری جلسات و کار کارشناسی موضوعات مربوطه را بررسی می کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: نشست های شورای برنامه ریزی و توسعه استان به منظور توزیع دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار عمرانی و همچنین تعیین وضعیت اعتبارهای هزینه ای دستگاه های اجرایی استان برگزار شده است.
صیدایی افزود: ریاست این شورا بر عهده استاندار ایلام است و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز دبیر شوراست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار