مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تکمیل کمربندی دوم تهران خبر داد و گفت: مناقصه تقاطع فیروزآباد و غنی آباد در حال برگزاری است و ۱۰ اسفند پاکت های مناقصه باز و پیمانکار انتخاب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ 20 February 2023

به گزارش تابناک تهران، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اظهار کرد: شهرستانهای جنوب شرق استان تهران (ورامین-قرچک و پیشوا) با بیش از یک میلیون نفر جمعیت روزانه ۱۲۰ هزار تردد خودرو دارند که باعث ترافیک سنگین صبحگاهی و عصرگاهی مسیر شهرری به ورامین، پیشوا و قرچک به عنوان تنها محور ارتباطی این شهرستانها به پایتخت شده است لذا خودروهایی که در این مسیر تردد دارند چشم انتظار حل مشکل ترافیکی چند ساله این مسیر هستند.

وی گفت: یکی از اولویت های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران که باعث کاهش بار ترافیک این مسیر می شود تکمیل کمربندی دوم تهران شامل (تقاطع غیر همسطح فیروزآباد، اصلاح هندسی میدان غنی آباد و افزایش پهنای باند ورامین) است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: خبر خوب برای مردم شهرستانهای جنوب شرق استان تهران اینکه مناقصه تقاطع فیروزآباد و غنی آباد در حال برگزاری است و ۱۰ اسفند پاکت های مناقصه باز و پیمانکار انتخاب می شود.

محبت خواه تصریح کرد: این پروژه به اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد که در مصوبات اخیر سفر رئیس جمهوری به شهرستان ری، یک هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

لازم به ذکر است کمربندی دوم تهران به طول ۲۵ کیلومتر که از کیلومتر ۵ محور امام رضا (ع) واقع در سه راهی سیمان شروع شده و به محور آزادراهی تهران – قم منتهی می شود از مسیرهای مهم هدایت ترافیکی جنوب غرب به شرق استان تهران بوده که مانع از ورود ترافیک به داخل شهرهای استان می شود، در حال حاضر ۹ کیلومتر از این مسیر ۲۵ کیلومتری توسط راه و شهرسازی استان تهران طی سالهای گذشته ۶ خطه شده و مابقی نیز در مقاطعی دوخطه و چهارخطه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار