تابناک هرمزگان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از بهرمندی خدمات رایگان دندانپزشکی برای کودکان 6تا 14ساله و مادران شیرده و باردار در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 20 February 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// دکترعبدالجبارذاکری با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین موضوعات درارائه خدمات عادلانه سلامت ، دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است گفت: خدمات سلامت دهان و دندان در مناطق روستایی برای گروه های هدف بصورت رایگان است و برای همین گروه ها در مناطق شهری با تعرفه دولتی محسوب می شود.

دکترذاکری بیان کرد: کودکان 6تا 14ساله و مادران شیرده و باردار گروه های هدفی هستند که درمراکز جامع سلامت روستایی خدمات سلامت دهان و دندان بصورت رایگان دریافت می نمایند.

وی اظهارکرد: طی 9ماهه سال جاری تعداد 30 هزار 884 معاینه ،843 فیشور سیلانت دو هزار 454 مورد ترمیم دندان کودکان 6-14سال و همچنین 889 جرم گیری دندان های مادران باردار وشیرده انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در خانه های بهداشت و پایگاه ها دندانپزشک حضور ندارد و بهورزان و مراقبین سلامت خدمات مربوط به معاینه و آموزش های بهداشت دهان و دندان را انجام می دهند ودر صورت لزوم جمعیت زیر پوشش خود را به دندانپزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی ارجاع می دهند .

دکترذاکری اعلام کرد گروه های هدف برای دریافت این خدمات به مراکز جامع سلامت محل سکونت یا روستاهای همجوار خود مراجعه کنند.
انتهای پیام//

برچسب ها: علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار