سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام خبر داد؛
سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۴۴ روستای این استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به شبکه تلفن و اینترنت همراه پایدار و باکیفیت متصل شده‌ است.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 01 March 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی کریمی  با اشاره به اولویت اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: این تعداد روستای تحت پوشش در قالب ۲۸ سایت جدید و سه سایت ارتقا بوده است.

وی افزود: در مجموع با انجام این اقدامات انجام شده در سطح روستاهای استان، ۸۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایلام دارای پوشش ۱۰۰ درصدی و به شبکه اینترنت و تلفن همراه اول با کیفیت بالا متصل شده است.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: مابقی ۱۵ درصد روستاهای باقیمانده مربوط به همه شهرستان‌های استان است که این آمار در سطح شهرستان‌های ملکشاهی، هلیلان و چوار بیشتر نمود پیدا کرده است.

کریمی ادامه داد: در سطح شهرستان ملکشاهی تا قبل از آغاز سال جدید ۲ پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: مشکل اصلی شهرستان چوار این است که اکثر روستاهای این شهرستان زیر ۲۰ خانوار است و به سختی می‌شود به لیست پروژه‌ها افزوده شود، اگر چه در این خصوص رایزنی‌های لازم نیز انجام گرفته است که هیچ روستایی بی‌بهره نماند.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام بیان کرد: روستای پنج مزرعه در شهرستان چرداول که شامل سه روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲ روستای زیر ۲۰ خانوار بود طی روزهای گذشته به بهره‌برداری رسید.

کریمی ادامه داد: تا پایان هفته جاری روستای بولگ ملکشاهی نیز به شبکه اینترنت و تلفن همراه متصل شد و از ابتدای هفته آینده نیز روستاهای چال خشک و میدر شهرستان هلیلان نیز تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی، هفته گذشته نیز روستاهای داروند سرتنگ ایوان و بان سرور چوار نیز به شبکه اینترنت و تلفن همراه متصل شدند.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام همچنین با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات روستایی تضمین کننده تحول اقتصاد دیجیتال و فراهم ساز اشتغال آفرینی است، بیان کرد: برنامه‌ریزی دقیقی به منظور کاهش شکاف دیجیتال در سطح روستاهای استان ایلام انجام گرفته است که تلاش می‌شود تا به زودی شاهد اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار