فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران گفت: ۴۴ نقطه حادثه در غرب استان تهران وجود دارد که ۱۰ نقطه آن در سال جاری رفع شده است و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها باید جهت رفع این نقاط با جدیت ورود کنند.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 11 March 2023

به گزارش تابناک تهران، سرهنگ قباد قیطاسی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزانه سه میلیون خودرو سبک و سنگین در شهرستانهای غرب استان تهران تردد دارند و با افزایش آمار تصادفات، شهرستان‌های اسلامشهر و شهریار جزو ۱۰ شهرستان بحرانی کشور در حوزه تصادفات هستند.

وی به افزایش ۴۳ درصدی تصادفات فوتی در غرب استان تهران اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۴ درصد تصادف های غرب استان تهران جرحی و سه درصد خسارتی است.

فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران با بیان اینکه شهرستان شهریار با ۳۵ درصد تصادفات بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است، افزود: بیشتر تصادف ها بین سنین ۲۱ تا ۲۵ سال است.

قیطاسی استفاده از تلفن همراه را بیشترین عامل تصادفات برشمرد و بر لزوم افزایش تعامل شهرداری ها و پلیس راهور در جهت کاهش معضل ترافیک و تخلفات رانندگی در حوزه درون شهری تاکید کرد.

این مسئول ادامه داد: هدف ما رفع مشکلات مردم و کاهش گره های ترافیکی معابر و معضل تصادفات رانندگی در سطح کشور و سطح شهرستانهای غرب استان تهران است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی شهرداران در مواجه با مسائل ترافیکی در شهرهای غرب استان تهران اضافه کرد: گره ترافیکی در معابر این شهرستان‌ها هست اما با وجود کمبود تجهیزات پلیس راهور، شهرداری در بحث گره ترافیکی و پارکینگ‌ها خوب عمل نمی‌کند.

فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران به نبود دوربین‌های ثبت تخلفات در شهرهای غرب استان اشاره کرد و گفت: ثبت تخلفات هوشمند منجر به انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات می‌شود و با کنترل دوربین‌ها می‌شود خسارت را کاهش داد.

قیطاسی با بیان اینکه جان انسان‌ها باید برای مسئولین و شهرداری‌ها اهمیت داشته باشد تصریح کرد: ایجاد پله‌های برقی برای عبور مردم از معابر پر تردد و استقرار مأمورین سد معبر و نصب دوربین‌های ترافیکی کمک شایانی به امنیت و حفظ جان مردم می‌کند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های ۶ شهرستان در غرب استان تهران پاسخگوی جمعیت چهار میلیون نفر نیست، افزود: زیرساخت‌های ۶ شهرستان در غرب استان پاسخگوی مسائل ترافیکی نیست و مشکلات زیادی را به بار آورده و تجهیزات پلیس راهور در برابر این جمعیت بسیار ناچیز است.
این مسئول به شماره‌گذاری ۸۶ هزار وسایط نقلیه در غرب استان تهران اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ هزار متقاضی گواهینامه خدمات دریافت کردند و ۳۸ هزار ۵۰۰ مورد خودرو رفع توقیف شده است.

فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران در پایان به آماده باش ویژه پلیس در پنجشنبه آخر سال در اطراف آرامستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: مردم در حد امکان از وسیله نقلیه برای تردد به آرامستان و بقاع متبرکه داشته باشند تا شاهد ترافیک سنگین در معابر شهرستان‌ها نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار