سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در یک مغازه پر از سیلندرهای گاز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹ 11 March 2023

به گزارش تابناک تهران، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در یک مغازه پر از سیلندرهای گاز خبر داد.

سید جلال ملکی در این رابطه اظهار کرد: وقوع حادثه حریق در واحد صنفی مملو از سیلندرهای گاز در ساعت ۱۳:۵۸ ظهر امروز به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه واقع در خیابان مدنی، نبش لشگری اعزام کردند. 

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در نزدیک‌ترین زمان ممکن به محل رسیدند، ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که در یک مغازه حدودا ۴۵ مترمربعی رخ داده است، داخل این مغازه مملو از سیلندرهای گاز بود و همین موضوع عملیات را با دشواری روبه‌رو کرده بود، به ویژه‌ آنکه این سیلندرها یکی پس از دیگری در حال انفجار بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در مجاورت این مغازه یک واحد صنفی موبایل فروشی هم قرار داشت، گفت: شعله‌های آتش به این مغازه نیز سرایت کرده و متاسفانه تمامی اجناس موجود در این واحد صنفی نیز در آتش سوخت، همچنیین یک دستگاه خودروی سواری نیز در این محل پارک کرده بود که خودروی مذکور نیز کاملا در آتش سوخت.

ملکی با اشاره به اقدامات آتش‌نشانان برای اطفای حریق تصریح کرد: آتش‌نشانان از چند جهت عملیات خود برای خاموش کردن آتش را آغاز کرده و همزمان اقدام به خارج کردن سیلندرهای سالم از داخل مغازه کردند تا از شدت انفجارهای بعدی کاسته شود، در مجموع حدود ۷۰ سیلندر گاز از این مغازه خارج شد.

وی با بیان اینکه دقایقی بعد آتش‌نشانان موفق به اطفای کامل حریق در این واحد صنفی شدند، اظهارکرد:‌ آتش‌نشانان حوالی ساعت ۱۶:۳۰ پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم شدید یا فوتی نداشت، اما خسارات به جا مانده از آن زیاد بود، گفت: متاسفانه بارها تاکید شده که جای واحدهایی صنفی با کاربری کپسول‌های گاز، اکسیژن و ... در بافت شهری نیست و باید به خارج از شهر منتقل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار