کد خبر: ۱۰۹۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ 02 April 2023

به گزارش تابناک مازندران از ایسنا ، ماجرای شکل‌گیری فرح‌آباد به دوران صفویه بازمی‌گردد. روستای «طاهان» در سال ۱۰۲۱ ق در یکی از سفرهای شاه‌عباس کبیر مورد توجه او قرار گرفت و به فرمان شاه، به شهر و بندری بزرگ و پررونق تبدیل و رونق تجاری و مواهب طبیعی آن سبب شد تا این روستا به دارالسلطنه و دارلسرور شهرت پیدا کند، به همین دلیل شاه عباس نام «فرح‌آباد» را برای آن انتخاب کرد تا نشانگر شادی و سرزندگی شهر باشد.

چقدر دل‌تان خواسته در طول سفرهم کنار دریا باشید، هم نزدیک شهر و هم این که امکان بازدید از اماکن تاریخی را داشته باشید؟ اینجا «فرح‌آباد»، ۲۵ کیلومتری شمال ساری و ۲ کیلومتری ساحل دریای مازندران است، شهری تاریخی که از یک سو به مرکز استان و از سوی دیگر به دریا راه دارد، در کنار این موارد دسترسی آسان به شهرهای بهشهر و بابلسر را هم به مزایای دیدار از اقامتگاه تابستانه "شاه عباس صفوی" اضافه کنید.

ماجرای شکل‌گیری فرح‌آباد به دوران صفویه بازمی‌گردد. روستای «طاهان» در سال ۱۰۲۱ ق در یکی از سفرهای شاه‌عباس کبیر مورد توجه او قرار گرفت و به فرمان شاه، به شهر و بندری بزرگ و پررونق تبدیل و رونق تجاری و مواهب طبیعی آن سبب شد تا این روستا به دارالسلطنه و دارلسرور شهرت پیدا کند، به همین دلیل شاه عباس نام «فرح‌آباد» را برای آن انتخاب کرد تا نشانگر شادی و سرزندگی شهر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار