مراد فتحی مدیرکل زندان ها و نایب رئیس ستاد مردمی دیه و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد آذربایجان غربی :
نشست خبری مراد فتحی مدیرکل زندان ها و نایب رئیس ستاد مردمی دیه و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد آذربایجان غربی به همراه سهرابی مدیر ستاد دیه استان به بهانه برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد در استان ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 03 April 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مراد فتحی گفت: در زندان ها با دو دسته از زندانیان مواجه هستیم که شامل زندانیان جرائم عمدی و غیر عمد است، زندانیان غیرعمد بدهکارند نه بزهکار. اغلب زندانیان غیرعمد با بدهی مالی متاسفانه بعلت نوسانات بازار روانه زندان شدند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی در سوانح کارگاهی و تولیدی دچار مشکل شده ‌اند که از عهده‌ی تامین دیه بر نیامدند ، همچنین در پرداخت مهریه، اقساط بانکی و موارد این چنین دچار مشکل شده‌اند .

وی گفت: دستگاه قضایی در این خصوص تکلیف قانونی دارد، اما از طرفی این طیف از زندانیان دچار مشکلات عدیده‌ای در زندگی و بار روانی سنگینی را متحمل می‌شوند. سال‌های سال به برکت ماه مبارک رمضان با حضور خیرین و معتمدین زندانیان زیادی آزاد شده‌اند. انتظار داریم مردم شریف در گلریزان کمک کنند تا زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده و در کنار خانواده خود باشند.

وی ادامه داد: ضمن تشکر از همراهی همیشگی انتظار داریم اصحاب رسانه مثل همیشه با اطلاع رسانی همراه ستاد دیه باشند و از مردم برای مشارکت در این امر خیرخواهانه دعوت نمایند. در حال حاضر قریب به ۵۰۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد داریم که مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای آزادی آن‌ها نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار