استاندار تهران گفت: این استان ظرفیت و فرصت‌های گمشده ای دارد که با شناسایی، برنامه ریزی و هدایت لازم می توان در استان اشتغال پایدار و توسعه متوازن ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 05 April 2023

استاندار: تهران ظرفیت ایجاد اشتغال پایدار و توسعه متوازن را دارد

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری در دیدار با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، این سازمان را مغز متفکر طرح و برنامه استان برشمرد و افزود: در واقع سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید محل تحلیل و تلفیق اطلاعات صحت سنجی شده دستگاه های اجرایی باشد.

وی بر شناسایی چالش و تهدیدات موجود و برنامه ریزی برای کاهش و رفع آنها در استان تهران را ضروری خواند و بازنگری در نظام برنامه ریزی، تشخیص و تخصیص اعتبار، خودارزیابی و ارزشیابی دستگاه های اجرایی، تقویت نظام های آموزشی و ارتقای سطح دانش کارکنان و مدیران را خواستار شد.

این مسئول اظهار امیدواری کرد، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده است با اتحاد و همدلی بین مسئولان و همراهی مردم استان تهران در عمل به منویات معظم له و در مسیر خدمت مشمول توفیق الهی شویم.

فخاری ضمن تشکر از اقدامات و همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در رفع مشکلات استانی و ارتقای سرانه های عمرانی و جاری دستگاه ها، بر ادامه این روند رو به رشد در سال جاری، تاکید کرد.

کسری بودجه بخش های مختلف در سال ۱۴۰۱ تامین شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن گفت: در سال گذشته برای تامین اعتبار جبران خسارات وقوع سیل، تکمیل و تجهیز طرح های نیمه تمام عمرانی و کسری بودجه دستگاه ها با دشواری روبرو بودیم که با همکاری استاندار تهران و سازمان برنامه بودجه، سال ۱۴۰۱ را با کمترین دغدغه و بدون بروز مشکل برای دستگاه های اجرایی، پشت سر گذاشتیم.

علاءالدین ازوجی اظهار داشت: وضعیت اعتبارات استان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال های گذشته بهتر بود و با اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۲، امسال نیز شاهد ارتقای سطح تخصیص و جذب اعتبارات نسبت به سالهای گذشته خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران یادآور شد: در سالی که گذشت همه تلاش این سازمان برای دستیابی به اهداف شعار سال و رونق تولید و ایجاد اشتغال بود که منابع استان نیز در این مدار قرار گرفت و در سال پیش‌رو نیز این مسیر ادامه خواهد یافت.

این مسئول گزارشی از فعالیت معاونت ها، مدیریت ها و شوراهای تخصصی ارائه کرد و افزود: در سال گذشته، تبدیل وضعیت استخدامی پنج هزار نیروی ایثارگر دستگاهاه های ملی و استانی، رشد تخصیص و جذب اعتبارات استانی، ایجاد سامانه های مهم آماری، تصویب ۱۳۰ موضوع کاربردی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، تعیین تکلیف حجم زیادی از درخواست های پیمانکاران و مشاوران و انعکاس بروز اخبار فعالیت ها و ایجاد سامانه های ارتباطی در پرتال سازمان، انجام پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با نیروی انسانی موجود تناسب ندارد، خاطرنشان کرد: به منظور انجام اقدامات تحول آفرین و آینده نگرانه برای توسعه و رشد استان، نیازمند جذب نیرو از محل طرح «شهید زین الدین» در سازمان هستیم.

منبع/سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار