رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران گفت: به ۲۰۰۳ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۱ آموزش حقوقی ارائه شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 09 April 2023

به گزارش تابناک مازندران، جواد اسدی مزدی ، اظهارداشت: به ۲۰۰۳ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۱ آموزش حقوقی ارائه شد.

وی افزود: در سال گذشته آموزش حقوقی به مددجویان با موضوعات دعاوی راجع به مطالبات وجه چک و سفته، حقوق خانواده (مهریه، نفقه، حضانت و قیومیت فرزندان ،ضم امین و...)، مطالبه سهم الارث و تقسیم ترکه ،پرونده های مربوط به موضوعات ملکی ،دادخواست اعسار و تقسیط ، مطالبه خسارت، الزام به تنظیم سند رسمی و ...بوده است.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران بیان داشت: در سال گذشته ۸۸ پرونده حقوقی مددجویان توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت و برای ۹۲۰ مددجو مشاوره و معاضدت حقوقی انجام شد.

اسدی مزدی با بیان اینکه ۱۶۶ مورد تنظیم قراردادها و تفاهم نامه ها نیز در ادارات کمیته امداد استان مورد بررسی قرار گرفته است بیان داشت : اداره حقوقی استان در زمینه ایجاد صلح و سازش بین اصحاب دعوی ، زوجین و تنظیم صورتجلسات فسخ و یا اقاله و توافقات فی‌مابین و تنظیم قراردادهای مددجویان فعالیت داشته است.

وی بیان داشت: ۶۰ وکیل نیکوکار در استان مازندران با کمیته امداد همکاری دارند و در بخش های مشاوره و آموزش حقوق به مددجویان کمک می کنند.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد مازندران کل مکاتبات انجام شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را ۱۲۰۲ فقره در سطح استان مازندران برشمرد و گفت : موضوع مکاتبات در بخش های بلاعوض، اشتغال ، وام های قرض الحسنه ، پرداخت هزینه‌های درمانی، عمرانی، جهیزیه و... بوده است.

اسدی مزدی خاطرنشان کرد: تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران به استناد تبصره ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی و تبصره ماده ۵ قانون حمایت خانواده از پرداخت هزینه دادرسی در محاکم قضایی معاف بوده و این نهاد نیز در بخشی از هزینه‌های ایاب و ذهاب مددجویان ،کاهش هزینه کارشناسی کارشناسان دادگستری در پرونده های مددجوی کمک می نماید.

خبر: الهام زارعی 

 

 

ارائه آموزش حقوقی به بیش از ۲۰۰۳ نفر از مددجویان مازندرانی  
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار