کد خبر: ۱۱۰۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 16 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تعیین اجاره بهای موزه گنجینه بابل از سوی حوزه علمیه بابل به عنوان مالک این بنا خبرداد و گفت:

با موافقت و دستور وزیر میراث فرهنگی اجاره بهای ماهانه به همراه معوقات چند ساله اخیر از اعتبارات این وزارتخانه پرداخت می شود.

موزه گنجینه بابل به عنوان یکی از موزه های مهم و بزرگ مازندران به شمار می رود که دارای بخش های باستان شناسی، مردم شناسی، داروخانه های سنتی و یادمان های چوبی است.

تا پیش از این در مکان فعلی موزه گنجینه بابل، مدرسه دینی بلدیه قرار داشت که بدستور رضاشاه این مدرسه تخریب و به جای آن ساختمان بلدیه یا شهرداری ساخته شد.

زمان ساخت و احداث ساختمان موزه گنجینه به سال ۱۳۰۷ برمی‌گردد. این ساختمان در ابتدا برای شهرداری طراحی شد اما در سال ۱۳۷۴ با تغییر کاربری در اختیار میراث فرهنگی بابل قرار داده شد. در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های استان مازندران از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است.

موزه گنجینه بابل در تاریخ هشتم مرداد ۱۳۵۴ به شماره ۱۵۲۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

سالهاست که مالکیت ساختمان موزه گنجینه بابل موضوع مورد بحث حوزه علمیه شهرستان بابل و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بود. اوایل سال جاری پس از وارد شدن موضوع این موزه به فاز جدید و جدی شدن تخلیه آن در هفته های گذشته فرماندار شهرستان نیز به این موضوع ورود کرد و در همان روز های نخست صدور این حکم دستور برگزاری جلسه ای با حضور مدیریت حوزه علمیه بابل و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران را داد تا با یک موضع واحد ضمن به رسمیت شناختن مالکیت بنا، ساختمان به عنوان موزه حفظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار