کد خبر: ۱۱۰۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 16 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 27/01/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
جعل سند و کلاهبرداری 2000 میلیاردی در محمودآباد
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری فردی که با جعل اسناد ملکی اقدام به فروش مال غیر به ارزش 2000 میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد کرده بود، خبرداد.
سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مرجوعه ای قضائی  مبنی بر تهیه اوراق جعلی و فروش املاک و واحدهای مسکونی فردی به افراد غیر در شهرستان محمود آباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت .
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با انجام اقدام اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، متهم را که با تهیه اسنادی جعلی و تصاحب املاک و واحدهای مسکونی شاکی، آن را به فروش رسانده بود شناسایی کردند.
سردار میرزایی از دستگیری متهم در اقدامی غافلگیرانه خبر داد و اظهار داشت: این کلاهبردار حرفه ای در بازجویی های  به عمل آمده به جعل سند و کلاهبرداری 2000 میلیارد ریالی از شاکی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
این مقام انتظامی  در خاتمه به مردم توصیه کرد: معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام داده و برای اطمینان از اصالت اسناد و مدارکی که در اختیار آنان قرار می گیرد حتما از مرجع رسمی آن استعلام بگیرند.
------------------------------------------
اجراي طرح محله محور پیشگیری از سرقت خودرو و موتور در مازندران
سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای طرح محله محور به مدت دو روز و کشف 105 فقره سرقت در سطح استان خبر داد.
سرهنگ"سید محسن جعفری" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:  بمنظور پيشگيري از روند صعودي سرقت اجراي طرح محله محور استاني به مدت 48 ساعت توسط ماموران انتظامی سطح استان به مرحله اجرا در آمد.
وی با بیان این که ماموران انتظامی در این طرح ، موفق به دستگیری 86 سارق و کشف 105 فقره سرقت شدند، تصریح کرد: در طرح مذکور 28 خرده فروش دستگیر و بیش از 2 کیلوگرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
سرهنگ جعفری از پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری 40 معتاد متجاهر نیز خبر داد و اظهار داشت: دستگیری 757 نفر محکوم متواری با جرائم مختلف از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.
رئیس پلیس پیشگیری استان در خاتمه این طرح گفت: اجرای طرح های پاکسازی و ناامن کردن محیط برای مجرمان و جلب مشارکت مردمی از اقدامات کلیدی در برقراری امنیت پایدار و کاهش سطح جرایم به ویژه سرقت محسوب می گردد.
------------------------------------------
دستگيري سارق اماکن خصوصی با 6 فقره سرقت در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري سارق اماکن خصوصي و کشف 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " محمود کلوانی" درتشريح اين خبر بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصي در شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی  سارق را که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بود دستگير کردند.
سرهنگ کلوانی تصریح کرد: متهم در بازجويي هاي صورت گرفته به 6 فقره سرقت از اماکن خصوصي اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان در پايان به شهروندان توصيه کرد: همواره توصيه ها و هشدارهاي پليس در حوزه پيشگيري از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در محل سکونت خود مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
کشف نوشابه های قاچاق در شهرستان سیمرغ
سرهنگ حسین اسدی فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از کشف نوشابه های خارجی قاچاق به ارزش تقریبی 280 میلیون ریال خبر داد..
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "حسین اسدی" در تشریح این خبر گفت :در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری ، به یک خودروی سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی از کشف 350 قوطی انواع نوشابه انرژی زای خارجی قاچاق در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق بالغ بر  280  میلیون ریال برآورد شده است .
فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ  با بیان این که متهم پس از نشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، بیان داشت : مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار پلیس قرار دارد و مردم عزیز در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک ، با پلیس 110تماس بگیرند.
------------------------------------------
بررسی علل وقوع سرقت از اماکن خصوصی در استان مازندران
اکثر سرقت ها به عوامل زمینه ای، محیطی، اجتماعی، اقتصادی و محیط جغرافیایی ارتباط دارند که ارتکاب جرم سرقت را آسانتر می کنند ...
نگاهی به نتایج طرح تحقیقاتی تحلیل جرم شناسی سرقت از اماکن خصوصی، از نگاه جرم شناختی علل وقوع جرم سرقت از اماکن خصوصی در استان مازندران چیست؟
نتایج نشان داد که عوامل زمینه ای، محیطی، اجتماعی و اقتصادی به عنوان علل وقوع جرم سرقت از اماکن خصوصی شناخته شدند.  یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش صادقی که به بررسی و تحلیل جرم شناختی سرقت از اماکن خصوصی پرداخت، مطابقت دارد. این محقق به اين نتيجه رسيد که ویژگی های مختلف اعم از:  فردی، اجتماعی و وضعی(زمینه ای) بر بروز سرقت های از اماکن خصوصی تأثیر دارد.
همچنین یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش گرین  مطابقت دارد این محققان به اين نتيجه رسيدند كه جرم سرقت در اکثر سارقین به محیط جغرافیایی و عوامل اجتماعی ارتباط دارد که ارتکاب جرم سرقت را آسانتر می کنند مانند نقاط کور و شهرك ها حاشیه اي شهرها و حضور کمرنگ پلیس از عوامل مهم ارتکاب جرم معرفی شده اند.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش یان هانگ مطابقت دارد، این محققان به اين نتيجه رسيدند كه هر چه از شهرهاي کوچک به سمت شهرهاي بزرگ پیش می رویم، پیچیدگی و تعداد سرقت ها بیشتر می شود و همچنین در شهرهاي کوچک سرقت منازل و در شهرهاي بزرگ سرقت خودرو بیشترین آمار را دارد.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های آسم منیر و همکاران که به بررسی اقدامات پیشگیرانه دولتی و وقوع سرقت از اماکن پرداختند، مطابقت دارد این محققان نیز به اين نتيجه رسيدند كه عوامل محیطی و اجتماعی به عنوان مهمترین عوامل وقوع سرقت از اماکن شناخته می شوند .
عوامل زمینهای تأثیرگذار بر وقوع جرم سرقت از اماکن خصوصی در استان مازندران:
نتایج نشان داد که تأثیر عوامل زمینه ای بر وقوع جرم سرقت از اماکن خصوصی در استان مازندران در سطح اطمینان 95% تایید می‌شود و اینکه متغیر عوامل زمینه ای به میزان 32.5 درصد از تغییرات وقوع سرقت از اماکن خصوصی را به صورت مثبت و مستقیم تشریح می کند.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش اکبری و همکاران که به بررسی جرم سرقت از منزل و نقش نابرابري بر آن و تحليل فضايي- جامعه شناختي آن در شهر کرمانشاه پرداختند؛ مطابقت دارد.
این محققان به اين نتيجه رسيدند كه عوامل زمینه ای در احتمال وقوع سرقت از اماکن خصوصی تاثیر بسازی دارد. یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش آذرپرند و نیازخانی که به بررسی عوامل موثر بر کشف سرقت از اماکن دولتي استان البرز پرداختند؛ مطابقت دارد.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش وطنی و فاطمی موحد  مطابقت دارد. این محققان به اين نتيجه رسيدند كه بین متغیرهاي زمینه ای، محرومیت نسبی، پایگاه اقتصادي- اجتماعی و از هم گسیختگی خانواده رابطه معناداري وجود دارد.
عوامل اجتماعی تأثیرگذار بر وقوع جرم سرقت از اماکن خصوصی استان مازندران:
نتایج نشان داد که تأثیر عوامل اجتماعی بر وقوع جرم سرقت از اماکن خصوصی در استان مازندران در سطح اطمینان 95% تایید می‌شود و اینکه متغیر عوامل اجتماعی به میزان 16 درصد از تغییرات وقوع سرقت از اماکن خصوصی را به صورت مثبت و مستقیم تشریح می کند.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش آسم منیر و همکاران که به بررسی اقدامات پیشگیرانه دولتی و وقوع سرقت از اماکن پرداختند؛ مطابقت دارد، این محققان به اين نتيجه رسيدند كه عوامل اجتماعی بر وقوع سرقت از اماکن تاثیرگذار است.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش مختاری و همکاران که به بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی موثر بر ارتکاب به سرقت در بین جوانان پرداختند؛ مطابقت دارد، این محققان به اين نتيجه رسيدند كه با افزایش رابطه افراد با دوستان ناباب و کج رو احتمال ارتکاب سرقت نیز در این افراد افزایش می یابد بطوریکه نظریه هم نشینی ساترلند نیز انتقال رفتار مجرمانه را تایید می کند.
همچنین یافته های پژوهش حاضر با یافته های اکبری و همکاران مطابقت دارد، این محققان به اين نتيجه رسيدند كه عوامل اجتماعی مانند:  نابرابري اجتماعی، فاصله طبقاتی و غیره بر وقوع سرقت تاثیر گذار است.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش یحیی زاده و همکاران که به بررسی عوامل موثر بر ارتکاب به سرقت پرداختند نیز مطابقت دارد، این محققان به اين نتيجه رسيدند كه با افزایش حمایت اجتماعی توسط والدین دوستان و نهادهای مردمی احتمال ارتکاب سرقت کاهش می یابد.
همچنین یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش حسین پور، گرین و میرساردو و سجودی که به بررسي عوامل مؤثر بر سرقت از اماكن پرداختند، مطابقت دارد این محققان به اين نتيجه رسيدند كه با افزايش كنترل بيروني، سرقت از اماكن عمومي-خصوصي كاهش و با كاهش كنترل بيروني، سرقت از اماكن عمومي – خصوصي افزايش مي يابد.
در اين مطالعه كنترل بيروني شامل سه بعد نظارت خانواده، نظارت پليس و روابط با همسالان مي باشد. به نظر والتر ركلس مهار بيروني فشارهايی را در برمي گيرد كه جامعه براي كنترل اعضايش به كار مي برد كه شامل : نظارت مؤثر و فرصت هاي موفقيت آميز براي جلوگيري از كج روي است.
عوامل اقتصادي تأثیرگذار بر وقوع جرم سرقت از اماکن خصوصی در استان مازندران:
نتایج نشان داد که تأثیر عوامل اقتصادی بر وقوع جرم سرقت از اماکن خصوصی در استان مازندران در سطح اطمینان 95% تایید می‌شود و اینکه متغیر عوامل اقتصادی به میزان 20.4 درصد از تغییرات وقوع سرقت از اماکن خصوصی را به صورت مثبت و مستقیم تشریح می کند.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش مختاری و همکاران که به بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی موثر بر ارتکاب به سرقت در بین جوانان پرداختند؛ مطابقت دارد، این محققان به اين نتيجه رسيدند كه مشکلات اقتصادی به عنوان مهمترین عوامل وقوع سرقت شناخته می شود.
همچنین یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش محرابی کالی که به بررسی جرم شناختی پدیده سرقت و راهکارهای مقابله با آن پرداختند، مطابقت دارد بطوریکه این محققان به اين نتيجه رسيدند که مولفه های اقتصادی مانند کم بودن درآمد ماهیانه و بیکاری بر وقوع سرقت تاثیرگذار هستند.
عوامل محیطی تأثیرگذار بر وقوع جرم سرقت از اماکن خصوصی در استان مازندران :
نتایج نشان داد که تأثیر عوامل محیطی بر وقوع جرم سرقت از اماکن خصوصی در استان مازندران در سطح اطمینان 95% تایید می‌شود و اینکه متغیر عوامل محیطی به میزان 36.9 درصد از تغییرات وقوع سرقت از اماکن خصوصی را به صورت مثبت و مستقیم تشریح می کند.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش شماعی و همکاران که به بررسی وتحلیل فضایی جرایم سرقت در سطح شهر قروه پرداختند، مطابقت دارد، این محققان به اين نتيجه رسيدند كه عوامل محیطی مانند محدوده خیابان‌های فرعی شهر احتمال وقوع سرقت را بیشتر می کند.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش که به بررسي جرم سرقت از منزل و نقش نابرابري بر آن و تحليل فضايي- جامعه شناختي آن در شهر کرمانشاه پرداختند نیز مطابقت دارد، این محققان به اين نتيجه رسيدند كه محله هاي کرمانشاه از نظر نرخ جرم شرايط يکساني ندارند، به طوري که در برخي از محله ها، کانون جرم شکل گرفته است، درحالي که بقيه محله ها با نگاه جغرافياي جرم، محدوده هاي پاک هستند.
به عبارت ديگر، شکل گيري جرم در فضاهاي مختلف متفاوت است.
همچنین یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش اسمیگل که به بررسی مکان های موثر بر ارتکاب سرقت پرداختند، مطابقت دارد، این محققان به اين نتيجه رسيدند كه فضاهای بزرگتر و بازتر امکان سرقت بیشتر است.
یافته های پژوهش حاضر با یافته های پژوهش گرین مطابقت دارد، این محققان به اين نتيجه رسيدند كه جرم سرقت در اکثر سارقین به محیط جغرافیایی و عوامل اجتماعی ارتباط دارد که ارتکاب جرم سرقت را آسانتر می کنند، مانند نقاط کور و شهرك ها حاشیه اي شهرها و حضور کمرنگ پلیس .
با توجه به تایید تاثیر ضعف ساختار اجتماعی در وقوع سرقت از اماکن خصوصی می توان پیشنهاد نمود که با کنترل مهاجرپذیری منطاق و مسافران و ساکنین موقت و دائمی در منطقه با همکاری مسئولان محلی و تهیه بانک اطلاعاتی مهاجران می توان به پیشگیری از سرقت از اماکن خصوصی پرداخت .
پیشنهادات کاربردی
براساس یافته های پژوهش حاضر عوامل و معیارهای مختلفی در سرقت از اماکن خصوصی موثر می باشند که در این قسمت به ارائه پیشنهاداتی به منظور پیشگیري از رتکاب جرم سرقت از اماکن خصوصی در استان مازندران به صورت ذیل می پردازیم:
با توجه به اینکه تاثیر مولفه طراحی محیطی بر وقوع سرقت از اماکن خصوصی تاثیرگذار بوده است لذا بایستی درساخت و ساز اماکن و نحوي احداث مراكز خصوصی به صورت رسمی از نظرات كارشناسان امنيتي انتظامي درمورد طراحی های امنیتی و محیطی استفاده گردد.
با توجه به اینکه تاثیر مولفه های سیستم نظارتی و روشنایی بر وقوع سرقت از اماکن خصوصی تاثیرگذار بوده است لذا بایستی ابتدا اماکن خصوصی مستعد سرقت كه در نزدیکی آنها محل بيتوته و تجمع سارقان، معتادان و غیره می باشد، را شناسایی نمود و از طریق سازوکارهای نظارتی(دوربین و غیره) به به کنترل آن مناطق پرداخته شود.
با توجه به نتایج پژوهش و به دلیل ضعف در کنترل منطقه پیشنهاد می شود باتوجه به اینکه وسایل سرقت شده از اماکن خصوصی پس از سرقت در شبکه های فروش غیرمجاز خريد و فروش می شوند برای پیشگیری از اين شرایط به صورت مستمر و اتفاقي از آن محل ها بازديد گردد.
تهیه شده توسط: اداره برآورد اجتماعی- و دفتر تحقیقات کاربردی  فرماندهی انتظامی استان مازندران
------------------------------------------
استرس
استرس بزرگترین و شایع ترین بیماری قرن است که می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن و ایجاد آشفتگی هایی در ظاهر شود و علاوه بر این استرس موجب تغییر رفتار نیز می شود....
هيچ سطح استرس واحدي وجود ندارد كه براي همه افراد مناسب باشد، همه ما مخلوقاتي منحصر به فرد با نيازهاي خاص خود هستيم، بدين ترتيب موضوعي كه باعث مضطرب شدن فردي مي شود ممكن است در فرد ديگر چنين حسي را ايجاد نكند.
استرس که بزرگترین و شایع ترین بیماری قرن است می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن و ایجاد آشفتگی هایی در ظاهر شود و علاوه بر این استرس موجب تغییر رفتار نیز می شود حتي اگر بپذيريم موضوع خاصي براي همه نگران كننده است، هر كدام از ما تمايل دارد كه پاسخ و عكس العمل هاي متفاوتي نسبت به آن موضوع نشان دهد.
مطلوب ترين سطح استرس آن است كه باعث تحريك و انگيزش ما براي پيشرفت شود، اما احساس دل شوره و نگراني در ما ايجاد نكند و مسائلي كه ما را دچار استرس مي كنند و مقدار استرسي كه در حالت اضطراب قادر به تحمل آن هستيم با افزايش سن تغيير مي يابد.
مشخص شده است كه اغلب بيماري ها با استرس هاي مزمن افراد در ارتباطند.اگر دچار علائم استرس هستيد و از حد مطلوب آن فراتر رفته ايد، در اين حالت بايد از استرس موجود بكاهيد و يا توانايي خود را براي اداره نمودن آن افزايش دهيد.
يكي از راه هاي مقابله با استرس، تغيير دادن منبع استرس و يا نحوه عكس العمل نشان دادن به آن است، از مسائلي كه باعث ايجاد استرس مي شوند و احساسات و عكس العمل هايي كه به آن نشان مي دهيد كاملا آگاه شويد، به اضطراب خود توجه كنيد و آن را ناديده نگيريد.
به راحتي از كنار مشكلات خود عبور نكنيد، دريابيد كه كدام وقايع باعث اضطراب شما مي شوند، دقت كنيد كه در درونتان راجع به مفهوم اين وقايع چگونه مي انديشيد دريابيد كه بدنتان چگونه به استرس پاسخ مي دهد آيا دچار اضطراب مي شويد و يا با مشكلات جسمي مواجه مي گرديد، اگر چنين است اين علايم دقيقاً كدامند.
مسائلي را كه قادر به تغيير آنها هستيد را بشناسيد
آيا مي توانيد مسائلي را كه باعث بوجود آمدن استرس در شما مي شوند با حذف كامل آنها و يا پرهيز از رويارويي با آنها تغيير دهيد و يا شدت آنها را كاهش دهيد؟ براي كنترل بهتر اين مسائل به جاي اداره روزانه يا هقتگي آنها را در يك دوره طولاني تر اداره نمائيد.
آيا مي توانيد، مدت زمان در معرض استرس قرار گرفتن خود را كوتاهتر كنيد؟ در اين مورد شما مي توانيد به خود زنگ تفريح بدهيد.
مي توانيد براي انجام تغييرات ضروري، وقت و انرژي لازم را اختصاص دهيد. با مديريت زمان و هدف سازي و استفاده از روش هاي شاد،مي توانيد اين كار را انجام دهيد.
شدت عكس العمل هاي خود را نسبت به استرس كاهش دهيد عكس العمل هايي كه به استرس نشان مي دهيم، نسبت به ميزان درك و آگاهي از خطري كه ممكن است ما را تهديد كند مي تواند متفاوت باشند اين خطر ممكن است روحي يا جسمي باشد. شما چگونه ايد؟
آيا مسايلي را كه باعث بوجود آمدن استرس مي شوند درحالتي غير واقعي يا بزرگ تر از آنچه كه هست مي بينيد و مشكلي را كه با آن روبه رو شده ايد بي دليل به يك فاجعه مبدل مي سازيد؟
آيا انتظار داريد همه را از خود راضي نگه داريد؟
آيا نسبت به مسائل،عكس العمل هاي شديد نشان داده و آنها را كاملاً بحراني و پيچيده مي بينيد؟
آيا احساس مي كنيد هميشه بايد در همه موقعيتها پيروز باشيد؟
اگر چنين است بايد براي پذيرفتن ديدگاههاي متعادل تر تلاش نمائيد سعي كنيد به جاي اينكه استرس را مسئله اي بيابيد كه بر شما چيره خواهد شد، آن را موردي بدانيد كه مي توانيد با آن مقابله كنيد. متعادل نمودن احساسات بيش از اندازه مي تواند بسيار مفيد واقع شود.
بياموزيد كه چگونه عكس العمل هاي جسمي خود را نسبت به استرس متعادل نماييد.
- چند نفس آرام و عميق، ضربان قلب و سرعت تنفس شما را به حالت عادي بر مي گرداند. تكنيك هاي تمدد اعصاب مي توانند از فشارهاي وارده بر عضلات بكاهند.
يكي از اين تكنيك ها تمرين تمركز فكر است. به اين صورت كه چهار زانو با ستون فقرات صاف به طوري كه دستها روي ران باشد، چشم ها را ببنديد و به دم و بازدم خود توجه كنيد .
آرام و مطلع از وضعيت بدن به مدت چند دقيقه بنشينيد. بعد از مدتي احساس مي كنيد كه استرس شما كم كم از بين مي رود.
- تجويز دارو توسط پزشك نيز مي تواند به طور كوتاه مدت در متعادل نمودن واكنش هاي جسمي فرد نسبت به استرس موثر باشد، گرچه تجويز دارو به تنهايي راه حل مناسبي براي ملايم نمودن اين واكنش ها نيست.
فراگيري روش هاي ارادي متعادل سازي اين واكنش ها،براي ملايم سازي آنها به طور بلند مدت ارجح تر هستند.
جسم خود را بسازيد:
براي مراقبت از قلب و عروق، 3 تا 4 بار در هفته ورزش كنيد. (تمرينات ريتميك طولاني مدت مانند پياده روي،شنا، دوچرخه سواري و دو ميداني جزء بهترين تمرينات هستند).
كارشناسان معتقدند افرادي كه در معرض استرس قرار دارند بايد به قدم زدن و بازي با بچه ها بپردازند تا هورمون شادي در بدنشان بيشتر ترشح شود.
همچنين معتقدند كه تمرينات ورزشي با حالات رواني رابطه دارد، زيرا اين تمرينات باعث كم شدن سطح كورتيزول مي شود و سروتونين را كه از آن به هورمون شادي تعبير مي شود افزايش مي دهد.
- از همه گروه هاي غذايي به طور متوازن استفاده نماييد خود را به وزن متعادل برسانيد كمي فراغت و تفريح را در كنار كار فراموش نكنيد.
هر وقت كه مي توانيد به خود زنگ تفريحي بدهيد،حتي براي چند دقيقه از محيط كار خود خارج شده و استراحت كنيد. به اندازه كافي بخوابيد و در حفظ برنامه و استراحت و خواب خود تا حد امكان جدي و سخت گير باشد.
- قبل از خواب، فعاليت پر تحرك نداشته باشيد و اگر امكان داشته باشد يك نوشيدني گرم بنوشيد.
روح خود را بسازيد: ارتباطات و دوستي هاي مشترك خود را افزايش دهيد. اهداف خود را دنبال كنيد اهداف واقع گراآنه اي كه براي خود شما مهم هستند، نه اهدافي كه ديگران آنها را براي شما در نظر مي گيرند.
هميشه انتظار كمي نااميدي، شكست و ناراحتي را داشته باشيد.
هميشه آرام و مهربان و دوست خود باشيد.
تمام افراد،با رعايت كردن موارد بالا مي توانند استرس را از خودشان دور نمايند و انرژي خودشان را معطوف كار و تربيت و پرورش فرزندانشان نمايند و افراد سالم مي توانند جامعه اي سالم ايجاد كنند.
تهیه کننده: نرگس رضازاده- مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار