شهردار اراک گفت: بیش از ۳۰ نقطه از شهر برای اصلاح هندسی مشخص شده است که تعدادی از دوربرگردان‌ها و تقاطع خیابان‌ها را در بر می‌گیرد و در صورت اجرا تأثیر چشم‌گیری بر روان شدن ترافیک شهر و کاهش تصادفات خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ 19 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا کریمی افزود: پیمانکار این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشخص شده است و در حال عقد قرارداد هستیم، طراحی پروژه به دانشگاه صنعتی امیرکبیر سپرده شده است و دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز بر روند این پروژه نظارت خواهد داشت.
شهردار اراک یادآورشد: پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و امام خمینی (ره) با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت عمرانی شهرداری است.
کریمی افزود: زیرگذر سمت غربی تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) در حال آماده‌سازی برای آسفالت است و جدول‌گذاری آن نیز اجرا شده است، سمت دیگر زیرگذر نیز در حال آماده‌سازی برای اجرای عملیات است.
وی ادامه داد:پیمانکار اجرای شبکه روشنایی نیز در حال تهیه پایه‌ها است که بلافاصله پس از تهیه در محل نصب خواهد شد و امیدمی رود تا پایان اردیبهشت‌ماه این پروژه را به مرحله بهره‌برداری برسد.
وی گفت: تمام معارضات در پروژه میدان امام خمینی (ره) برطرف شده است، شبکه آب و فاضلاب از مدار خارج شده و به مسیر جدیدی انتقال یافته است و به زودی عملیات خاکبرداری بخشی از پروژه که به تأخیر افتاده بود را، دنبال خواهیم کرد.
شهردار اراک افزود: اداره املاک شهرداری نیز در حال پیگیری و انجام بعضی تملکات در مسیر این پروژه است و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری پروژه میدان امام خمینی (ره) را تکمیل کنیم و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار