گیاه تریتیکاله با بسیاری از شرایط اقلیمی سازگار بوده و در زمین‌های کم بازده و کم عمق و خاک‌های اسیدی، شور، شنی، قلیایی و خاک‌هایی که کمبود مس، منگنز، فسفر، نیتروژن و روی دارند، اگر آب کافی تامین شود، به خوبی رشد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 20 April 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از آغاز برداشت مکانیزه تریتیکاله در 70 هکتار اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، مهدی باباجانی با اشاره به کشت 70 هکتاری تریتیکاله در اراضی زراعی شهرستان گلوگاه، از آغاز برداشت مکانیزه این محصول در این شهرستان خبر داد و گفت: متوسط عملکرد تریتیکاله بصورت سبز(سیلو) 35-30 تن در هکتار است.

 

وی با بیان اینکه سهولیت کشت و داشتن گونه‌های گوناگون با قابلیت سازگاری در شرایط متفاوت محیطی این گیاه باعث شده که امکان برداشت علوفه سبز یا چرای مستقیم آن در پاییز تا اوایل بهار وجود داشته باشد، افزود: با کشت این گیاه در مناطق گرمسیری در اواخر مهر ماه به دلیل رشد سریع آن علاوه بر تامین قسمتی از علوفه مورد نیاز دام‌ها در زمستان، دانه و کاه مناسبی هم در پایان فصل تولید کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه تصریح کرذ: گیاه تریتیکاله با بسیاری از شرایط اقلیمی سازگار بوده و در زمین‌های کم بازده و کم عمق و خاک‌های اسیدی، شور، شنی، قلیایی و خاک‌هایی که کمبود مس، منگنز، فسفر، نیتروژن و روی دارند، اگر آب کافی تامین شود، به خوبی رشد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: بهترین زمان کشت استفاده از دانه و علوفه تریتیکاله  تا 20 آبان ماه بوده اما اگر هدف از برداشت، تنها دانه باشد نیمه دوم آبان مناسب‌ترین زمان جهت کاشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار