مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: در جشن گل‌ریزان امسال که از ابتدای ماه رمضان تا عید فطر برگزار شد، ۵۶ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد در این استان آزاد شدند.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 26 April 2023

به گزارش تابناک قم، رضا مرادی‌پور روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود: از این تعداد، هفت نفر بدهکار مهریه و ۴۹ نفر نیز بدهکار مالی بودند.

وی با بیان این‌که از میان آزادشده‌ها چهار نفر خانم و ۵۲ نفر آقا هستند، اضافه کرد: میزان کل بدهی این افراد، ۸۰ میلیارد ریال بود که ۱۶ میلیارد ریال از طریق گذشت شاکیان و ۲۰ میلیارد ریال نیز از طریق کمک بلاعوض ستاد دیه تامین شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ میلیارد ریال از طریق وام قرض‌الحسنه، ۱۸ میلیارد ریال آورده خانواده مددجویان و ۱۶ میلیارد ریال نیز از طریق ارفاقات قانونی تامین شد.

به گفته مرادی‌پور، ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی، تصادف‌ها و محکومیت مالی غیر از کلاهبرداری فعالیت دارد.

وی با بیان این‌که اولویت آزادی زندانیان بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه کشور است، گفت: بر این اساس،‌ خانواده درجه‌یک شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، مددجویان نوجوان کمتر از ۱۸ سال، زنان زندانی سرپرست خانوار و یا بالای ۵۵ سال، زندانیان از کار افتاده و مردان بالای ۶۵ سال در اولویت آزادی هستند.

وی افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

به گفته وی پرونده زندانیان محکومی در کمیته صلح و سازش که متشکل از مدیر نمایندگی ستاد دیه قم، دادیار شعبه اول اجرای احکام دادسرای قم و مددکاری زندان است، بررسی می‌شود و زندانیانی که از گذشته خود پشیمان شده و فاقد سابقه شرارت باشند و همچنین اخلاق و رفتار آن‌ها مورد تایید مسوولان زندان باشد، برای جلب رضایت از شاکی تلاش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته صلح و سازش در تلاش است از پرونده‌هایی که سالیان متوالی بلاتکلیف بوده نیز گره‌گشایی نماید.

ستاد دیه استان قم با شماره‌ حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۴۰۴۴ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است..

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار