مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: در طرح تشدید کنترل بر نظارت‌های بهداشتی بر فعالیت واحدهای عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی، ۶ هزار و ۳۲۶ مورد بازرسی از این واحدها در استان صورت گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 27 April 2023

علی فاتحی نیا دراین خصوص اظهار داشت: این طرح از ۱۳ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پنجم اردیبهشت ماه جاری ادامه داشت که در این بازرسی ها پنج هزار و ۲۵۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف معدوم شد.

وی با بیان اینکه در این طرح از واحدهای عرضه، انبارها، سردخانه‌ها، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی و کشتارگاه‌های دام و طیور بازرسی به عمل آمد، تصریح کرد: ۶ واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف شناسایی شده در قابل این طرح با دستور مقام محترم قضایی پلمب شد.

فاتحی‌نیا خاطرنشان کرد: در ۲ ماهه گذشته ۴۳ هزار و ۸۰۹ راس دام سبک و یکهزار و ۴۳۱ راس دام سنگین با نظارت ۵۰ دامپزشک و بازرس بهداشتی در قالب ۳۱ تیم پایش و روانه بازار مصرف شد.

وی اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی، مراتب را به ادارات دامپزشکی شهرستان و یا به سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی و بررسی شکایات مردمی دامپزشکی استان با شماره ۱۵۱۲ گزارش کنند.

تعداد مراکز عرضه فرآورده های خامی و دامی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی یزد حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد و تعداد کشتارگاهای دام و طیور استان یزد به ترتیب ۹ و پنج باب اعلام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار