استاندار تهران:
استاندار تهران با بیان اینکه بخشی از آلودگی که در منطقه می بینیم ناشی از اقدامات انسانی است، اعلام کرد: زباله‌های این استان ناهنجاری زیادی دارد که از استفاده نامناسب محیط پیرامونی ناشی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ 27 April 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری روز پنجشنبه در حاشیه پاکسازی حاشیه رودخانه جاجرود از سد لتیان تا سد ماملو در شهر سعید آباد جاجرود گفت: در نخستین روز از هفته زمین پاک به تاسی از وظیفه سازمانی و محیط زیست در این پویش مردمی شرکت کردیم.

وی ادامه داد: حاشیه رودخانه جاجرود از سد لتیان تا سد ماملو را به همراه مردم منطقه، گروه‌های مردمی و دانش آموزان مورد پاکسازی قرار دادیم و همه آمدند تا این حیات طبیعی که خداوند متعال در روی زمین ایجاد کرده را پاکسازی کنند و بهترین بهره برداری را داشته باشند.

استاندار تهران: بخشی از آلودگی محیط زیست ناشی از اقدامات انسانی است

استاندار تهران اظهار داشت: ما هم به تاسی از مردم تلاش می کنیم تا این کار را به عنوان یک عمل الگو پذیر برای همه در استان جاری و ساری کنیم تا امکان استفاده بهینه از محیط طبیعی منطقه و حیات وحش منطقه و ظرفیت های طبیعی فراهم شود.

فخاری ادامه داد: پویش پاکسازی امروز توسط ۶ گروه اجرایی از سد لتیان تا سد ماملو در حال برگزاری و این محل، نقطه آبریز سد ماملو هست و اثرات زیست محیطی فراوانی بر آب آشامیدنی منطقه شرق تهران دارد از اهمیت خاصی برخوردار است و با پاکسازی این محدوده تلاش می کنیم که مردم بتوانند در پایین دست از آب و زندگی بهتری برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این پشت سد لتیان مملو از زباله پلاستیکی بود که از بالادست منطقه لواسانات داخل رودخانه سرازیر و پشت سد جمع می شد که پس از برگزاری پویش پاکسازی، عملا پاکسازی شده بود.

استاندار تهران با تاکید بر اهمیت همت عمومی و نظارت درست، افزود: اگر همت عمومی و نظارت درست صورت بپذیرد حتما به پاکسازی محیط کمک می کند.

این مسئول اضافه کرد: برخی از آلودگی های محیطی باید با ابزا ر و لوازم خاص پاکسازی شود اما حاشیه رودخانه دردسترس مردم هست و با همراهی نیروی انسانی پاکسازی می شود و نیاز به ابزار و لوازم خاص ندارد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی از دوران کودکی، توضیح داد: آموزش برای فرهنگ سازی ضروری است و ما باید از سنین دبستان کودکان خود را تربیت کنیم تا بدانند که محیط زیست باید همیشه پاک و منزه باشد.

استاندار تهران ادامه داد: اگر کودکان آموزش نبینند ندانم کاری ها به نسل های بعدی منتقل می شود، آنچه که امروز یاد گرفتیم ناشی از آموزش پدران مادران و معلمان است تا محیط را پاکیزه نگهداریم.

فخاری گفت: تلاش فردی عامل دیگری برای محافظت از محیط زیست است و با استفاده توامان از این ۲ ظرفیت می توانیم محیط زندگی بهتر و پاک تری داشته باشیم.

استاندار تهران: بخشی از آلودگی محیط زیست ناشی از اقدامات انسانی است

این مسئول یادآور شد: امروز همت بلند مردم ما را به این منطقه کشاند و اراده آنها بود که در این پویش شرکت کنیم در کنار آنها باشیم به اتفاق همدیگر فرهنگی را جاری و ساری کنیم که از دیر باز نزد ایرانیان بوده و همواره ایرانیان از این فرهنگ خوب استفاده می کردند.

استاندار تهران گفت: به کسانی که روزهای تعطیل به کنار رودخانه ها می روند توصیه می کنم حتما همراه خود ظرف زباله داشته باشند و بعد از استفاده محیط زباله را با خود ببرند و در اولین نقطه ای که امکان دارد تخلیه کنند تا محیط زیست پاکیزه ای داشته باشیم.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران مسیر رودخانه جاجرود در چهار محور شامل لواسان از پل لشکرک تا تپه سرک، پردیس خسروآباد و سعید آباد، جاده پارچین بعد از روستای سنجریان و محدوده پارک ملی خجیر و ورودی سد ماملو در قالب «پویش مردمی بی زباله» پاکسازی شد.

پویش مردم محور پاکسازی طبیعت و به خصوص حاشیه جاجرود از سدلتیان تا سد ماملو روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور استاندار تهران، مسئولان این استان و مردم طبعیت دوست برگزار شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار