مدیر عامل بندر خشک پیشگامان از راه‌اندازی پایانه صادراتی عام استان یزد در این بندر خشک خبر داد و گفت: ساخت این پایانه باعث رونق و توسعه فضای اقتصادی استان و کشور در بخش های مختلف خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ 01 May 2023

«محمد حسین ریاحی» اعلام کرد:  پروانه تاسیس موقت پایانه صادراتی به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت های صادراتی به شرکت تعاونی پیشگامان توسعه بندر خشک صادر شد.

وی با اشاره به لزوم کاهش هزینه‌های پنهان فرآیند صادرات، تقابل با تحریم‌ها و گسترش مبادلات در میان کشورها، گفت: این پایانه در راستای تحقق این اهداف، راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی بندر خشک پیشگامان در ادامه کارآفرینان، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع را از جمله مخاطبین این دستاورد دانست و اظهار کرد: خدمات قابل ارائه در این پایانه صادراتی شامل امکانات مناسب و مرتبط از قبیل گمرک، بانک، استاندارد، سردخانه، انبارهای رو باز و سر پوشیده، لجستیک و سیلو است.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی، عملیات تخلیه، توزین، بارگیری و حمل و نقل کالا به صورت جاده‌ای، ریلی و هوایی،  از دیگر خدمات قابل ارائه است.

ریاحی افزود: دپوی کالاهای کانتینری، عمومی، سردخانه‌ای، فله خشک و مایع؛ بسته بندی کالاهای صادراتی و نگهداری کالاهای فاسدشدنی از دیگر خدمات این پایانه صادراتی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حرکت به سمت ایجاد نظام تولید و بازاریابی نوین، ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان، افزایش اشتغال، فعالیت بیشتر کارخانجات و عرضه محصولات از راه اندازی این زیرساخت انتظار می‌رود.

ریاحی در پایان با قدردانی از همت و مساعدت استاندار، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان توسعه تجارت ایران در صدور مصوبه کارگروه توسعه صادرات استان، یادآور شد: راه اندازی این زنجیره به عنوان هاب لجستیک، صادرات، واردات و ترانزیت، از راهبردهای اصلی ایجاد این پایانه به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار