مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: جنگل «فندقلو» در گروه قدیمی ترین جنگل های کره زمین قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱ 07 March 2015

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حاجی زاده در حاشیه هماهنگی برنامه های ستاد تسهیلات سفر تصریح کرد: جنگل فندقلو ادامه جنگل های هیرکانی مرز اردبیل و گیلان است و به عبارتی جزو قدیمی ترین جنگل های روی کره زمین محسوب می شود.

وی افزود: این جنگل در پنج هزار هکتار مجموعه بی نظیری از گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری را شامل می شود که نیازمند شناسایی است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی استان نمونه آثار طبیعی منحصر به فرد در استان اردبیل قابل توجه است و در توسعه گردشگری استان باید به معرفی این توجه داشت.

حاجی زاده با اذعان به اینکه اولویت فعلی میراث فرهنگی اقتصاد گردشگری است، تصریح کرد: معرفی آثار و جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری باید با این رویکرد مورد توجه باشد.

وی تاکید دارد که کالای عمده این اقتصاد تاریخ و طبیعت است و اقتصاد گردشگری هر چند در تناسب با خواست مشتری است اما نباید مغایر با حفظ طبیعت و تاریخ باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تاکید دارد که باید زمینه جذب سرمایه گذاران برای توسعه اقتصاد گردشگری فراهم شده و به ویژه معرفی قابلیت های تاریخی و طبیعی مورد توجه باشد.

حاجی زاده از جمله برنامه های ستاد تسهیلات سفر را معرفی این قابلیت ها خواند و افزود: با اجرای برنامه های متنوع و چاپ بروشور و سی دی معرفی این جاذبه ها تسهیل خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار