در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
در حالی که هلال احمر در حال اجرای برنامه‌های گرامی داشت یکصد و یکمین سالگرد تاسیس خود است، بهانه‌ای ایجاد شد تا تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گفتگویی با مدیر عامل این جمعیت داشته باشد که در این گفتگو فلاحی دوست ضمن بیان برخی برنامه‌های در دستور کار، به برخی مشکلات هم اشاره‌ای داشت.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 08 May 2023

در حالی که هلال احمر در حال اجرای برنامه‌های گرامی داشت یکصد و یکمین سالگرد تاسیس خود است، بهانه‌ای ایجاد شد تا تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفتگویی با مدیر عامل این جمعیت داشته باشد که در این گفتگو فلاحی دوست ضمن بیان برخی برنامه‌های در دستور کار، به برخی مشکلات هم اشاره‌ای داشت.
کاظم فلاحی دوست در ابتدای این گفتگو ضمن تمجید از حضور میدانی خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد در عملیات‌های این جمعیت و همچنین برخی شرایط بحرانی ایجاد شده، رسانه‌های استان را همکار و یاور امدادگران توصیف کرد که در همه شرایط پای کار بوده اند.
فلاحی دوست با اشاره به ۱۴ پایگاه ثابت و سیاری که در استان برای امدادرسانی در موارد مختلف در حال فعالیت هستند افزود: برخی نقاط جاده‌ای استان از جمله جاده یاسوج به اقلید، یاسوج به مله شوره و مسیر پاتاوه به دهدشت نیازمند احداث پایگاه ثابت هلال احمر هستند که ایجاد این پایگاه‌ها در دستور کار است. ضمن این که در جاده پاتاوه به دهدشت دو پایگاه یکی در محدوده شهرستان بویراحمد در گردنگاه لوداب و یکی هم در شهرستان کهگیلویه در در سه راهی راک در دستور کار ایجاد قرار دارد.
وی با بیان این نکته که در مسیر جاده‌ای گچساران به بندر گناوه هم نیازمند احداث یک پایگاه ثابت هلال احمر هستیم، بیان کرد: متاسفانه طی ده سال گذشته پیش بینی‌های لازم برای توسعه و بروزآوری پایگاه‌های هلال احمر صورت نگرفته است.
فلاحی دوست به لزوم احداث پایگاه‌های شهری هلال احمر هم اشاره کرد و ادامه داد: برای شهر دیشموک مجوز ایجاد پایگاه گرفته شده که در خرداد ماه افتتاح می‌شود. همچنین شهر‌های قلعه رییسی، لوداب و سرفاریاب با توجه به دارا بودن شاخص‌های لازم، مستعد احداث پایگاه شهری هستند که در حال رایزنی و تلاش برای به نتیجه رساندن ان هستیم که اگر این پایگاه‌های جدید احداث شوند با توجه به تجهیزات جدیدی که دریافت می‌کنیم، خدمات بهتری هم می‌توانیم ارائه دهیم.
وی در تکمیل سخنان خود در خصوص لزوم احداث پایگاه‌های جدید هلال احمر، اظهار داشت: اگر بتوانیم ۵ پایگاه جاده‌ای و چند پایگاه شهری را ایجاد کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
سنگ اندازی مافیای دارو برای تنها مرکز استان بدون داروخانه!
فلاحی دوست در بخش دیگری از سخنان خود به معضل نبود داروخانه هلال احمر در استان اشاره کرد و گفت: یاسوج تنها مرکز استان در کشور است که داروخانه هلال احمر ندارد!
وی با اشاره به اخذ مجوز استانی ماده ۲۰ ادامه داد: علی رغم تلاش‌هایی که انجام داده ایم، اما مافیای دارو تاکنون مانع ایجاد داروخانه هلالا احمر در استان شده است که البته در این زمینه کوتاه نمی‌آییم و نیازمند کمک نمایندگان و استاندار برای اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۰ کشوری هستیم.
فلاحی دوست تاکید کرد: چرا باید ما تنها استانی باشیم که داروخانه نداشته باشیم در حالی که مردم در خصوص دارو‌های خاص دچار مشکل می‌شوند؟ این در حالی است که در خصوص ساختمان داروخانه اعتبار آن را از کشور گرفته ایم که از هفته آینده کار شروع میشود تا ساختمان فیزیکی در خور شأن استان داشته باشیم.
فلاحی دوست در ادامه به موضوع مولد سازی هم گریزی زد و گفت: هلال احمر می‌تواند درآمدزایی خوبی در استان داشته باشد این در حالی است کهگیلویه و بویراحمد در ردیف آخر درآمدزایی است!
وی افزود: برای مولد سازی یا توانمندسازی خودمان دو برنامه داریم یکی ایجاد بازارچه در مرکز استان در زمین ۴۰۰۰ متری خودمان که طراحی معماری آن انجام شده است پارکینگ هم در آن پیش‌بینی شده که از کمیسیون ماده ۵۰ مسکن و شهرسازی انتظار داریم به ما کمک کند تا بتوانیم مجوز بازارچه را گرفته و کار را شروع کنیم. مجوز منابع مالی را خوشبختانه از کشور گرفته ایم تا بتوانیم تعداد ۱۰۰ غرفه ۱۲ متری آنجا احداث کنیم که اشتغال و درآمدزایی بسیار خوبی را در استان خواهد داشت. ضمن اینکه در شهرستان کهگیلویه نیز همین طرح را پیش بینی کرده‌ایم در آنجا حمایت‌های لازم انجام شده طراحی معماری آن انجام شده اگر مجوز کمیسیون ماده ۵۰ صادر شد بازارچه راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: درمانگاه یاسوج را به صورت مشارکتی آگهی کردیم که پاکت باز می‌شود درمانگاه با محوریت دندانپزشکی و همچنین در آینده چشم پزشکی خواهد بود در گچساران هم برای درمانگاه به دنبال مجوز هستیم تا در آنجا نیز چنین کاری انجام شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از کار‌های بسیار خوب برای خدمات دهی مناسب این جمعیت، اجرای فیبر نوری است که برای اولین بار در استان راه اندازی می‌کنیم و اعتبار آن ۲۰۰ میلیون تومان است که دیگر قطعی ۱۱۲ را در استان نداشته باشیم قبلا به دلایل مختلف از جمله باد و باران و طوفان شاهد قطعی سامانه ۱۱۲ بودیم که با اجرای فیبر نوری دیگر در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.
فلاحی دوست گفت: خوشبختانه همین امروز به مناسبت یکصد و یکمین سالگرد تاسیس هلال احمر ویدئو کنفرانس با حضور ریاست محترم جمهور بود که دو جوان ما در آن برنامه دارند خانم جاودانه به عنوان مجری و ناصر احمدی برای کسب رکورد ۲۱ کیلومتر دو نیمه ماراتن با طناب که نمایندگان گینس هم حضور دارند.
سخنی با خیرین و پایگاهی که در شان نیست!
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما به موضوع استفاده از ظرفیت خیرین برمیگردد برای ساخت و ساز‌ها نیاز به همکاری خیرین داریم تا در پایگاه‌های شهری و ثابت به ما کمک کنند آن‌ها باید بدانند که هلال احمر در همه حوادث و بحران‌ها پای کار بوده و با جان مردم سر و کار دارد برای مثال خیرین محترم بدانند که در مسیر اصفهان پایگاه ما در خور شان پایگاه هلال احمر نیست و آن‌ها باید پای کار بیایند و کمک کنند.
حفظ شان بین المللی نظام
فلاحی دوست در پایان گفت: خوشبختانه هلال احمر در سال‌های اخیر دستاورد‌های بسیار خوبی در کشور و استان داشته، در شان نظام و انقلاب ظاهر شده و برای هلال احمر همین بس که روسای جمهور ترکیه و سوریه از زحمات و تلاش‌های مدیرعامل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی قدردانی کردند همچنین مسئولان جهانی نیز اقدامات هلال احمر ایران را ارج نهاده و ستوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار