براساس اعلام جهاد کشاورزی و شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران، خرید تضمینی کلزا امسال با دو درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت 24 هزار تومان است و مراکز خرید به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای 9 درصد و افت ناخالص بالای دو درصد، از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن را محاسبه و پرداخت می کنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 11 May 2023
به گزارش تابناک مازندران ، اولین برداشت کلزا در چهار هزار مترمربع اراضی کشاورزی روستای ملک آباد دهستان میاندورود کوچک شهرستان ساری انجام شد.

سید اسماعیل علوی اظهار کرد: اولین برداشت کلزا در چهار هزار مترمربع اراضی کشاورزی روستای ملک آباد دهستان میاندورود کوچک شهرستان ساری انجام شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه سطح کشت کلزای این شهرستان یک هزار و 34 هکتار است، پیش بینی کرد عملکرد مزارع کلزای این شهرستان دو هزار و 100 کیلو در هکتار باشد.

 

این مسوول بیان کرد: براساس اعلام جهاد کشاورزی و شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران، خرید تضمینی کلزا امسال با دو درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت 24 هزار تومان است و مراکز خرید به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای 9 درصد و افت ناخالص بالای دو درصد، از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن را محاسبه و پرداخت می کنند.

 

علوی با اشاره به اینکه زراعت دانه‌های روغنی در جهان با ‌توجه به افزایش جمعیت، توسعۀ شهرنشینی و بالارفتن سرانۀ مصرف روغن‌های نباتی گسترش چشم‌گیری داشته‌ است، گفت: کلزا محصول استراتژیک و ماده اولیه تولید روغن خوراکی است و روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول کیفیت بالایی دارد و دانه آن حاوی 40 تا 45 درصد روغن و 25 تا 35 درصد پروتئین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار