نماینده ولی فقیه در مازندران پنجاه و یکمین سالگرد آیت الله العظمی کوهستانی:
نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: امروز با فتنه‌های مختلفی همچون، فتنه بزرگ ترکیبی، فرهنگی مواجه هستیم که همه این گزینه‌ها روی میز دشمن است، امروز بیش از پیش نیاز به رضایت، صبر و وحدت داریم تا بتوانیم از این مسیر با موفقیت عبور نمائیم.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 11 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، در پنجاه‌و‌‌یکمین سالگرد آیت الله العظمی حاج شیخ محمد کوهستانی(ره) که امروز ۱۴۰۲/۲/۲۰ با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در روستای کوهستان شهرستان بهشهر برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه، آیت الله کوهستانی تجسم «ایمان، اطمینان قلب و رضا» بود و «رضایت، صبر و وحدت»، لازمه «عبور از فتنه‌ها» است، گفت: نور و فروغ آیت الله کوهستانی در نسل‌ها ادامه خواهد یافت و یادش در دلهاست چون در دلش یاد خدا را حفظ کرده بود.

وی با اشاره به آیاتی از سوره فجر، دو ویژگی «اطمینان به خدا و دین اسلام» و «رضایت» را بالاتر از ایمان دانست و خاطرنشان کرد: باید علاوه بر اینکه خدا را قبول داریم، به مقدراتش چه تلخ و شیرین راضی باشیم، زیرا عارفان مقام رضا را بالاترین مقام‌ها می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد: اگر «ایمان، اطمینان و رضا» داشته باشید، عبد و بنده راستین خدا هستید و در جمع عباد قرار می‌گیرید که؛ آیت الله کوهستانی با داشتن این سه ویژگی به مقام عبودیت رسیده بود.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: وجود شخصیت‌هایی همچون آیت الله کوهستانی که تجسم «ایمان، اطمینان قلب و رضا» بودند، برای جامعه فوایدی دارد، «هم نور می‌دهند و راه روشن می‌کنند» و «هم آرامش‌دهنده و سنگ صبور مردم در جامعه هستند»، آنها لنگرهای جامعه و کوه‌هایی هستند که جامعه را از تزلزل حفظ می‌کنند و سرمایه‌های اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: در زمانی که امواج فتنه‌های مختلف، جامعه را تهدید می‌کند، وجود شخصیت‌های عباد می‌تواند «مایه امن و آرامش جامعه» باشند، هر مقداری که جامعه به آنها ارادت بورزد به همان مقدار از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه، کلام برخی‌ها؛ نسخه، ولی سخن بعضی‌ها؛ داروست، کلام آیت الله کوهستانی را دارو دانست و گفت: شخصیت ایشان در شعاع شهرستانی و ملی شخصیتی به‌روز با نگاهی هوشمندانه و مثبت نسبت به حضرت امام راحل و غیره برجسته بود‌.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: امروز حضرت امام خامنه ای همچون امام راحل، از اطمینان، رضایت، ایمان محکم ارتباط دارد، می‌فرماید: «بنده کاملا به آینده امیدوارم».

وی اظهار کرد: در کنار انقلاب، ده‌ها انقلاب دیگر شکل گرفت و امروز دشمنان فتنه‌های دیگری راه انداختند، جامعه ما اگر توانست از کوران‌ها با موفقیت عبور داشته باشد، به وسیله معنویت و اهل بیت (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در پایان با بیان اینکه، امروز با فتنه‌های مختلفی همچون، فتنه بزرگ ترکیبی، فرهنگی مواجه هستیم که همه این گزینه‌ها روی میز دشمن است خاطرنشان کرد: امروز بیش از پیش نیاز به رضایت، صبر و وحدت داریم تا بتوانیم از این مسیر با موفقیت عبور نمائیم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار