وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:وعده رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد سالانه یک‌میلیون فرصت شغلی محقق شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ 11 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران دولت سیزدهم را دولت صادق الوعده دانست و افزود: در حوزه اشتغال که اساساً راهبری و نخ تسبیح اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی یادآورشد:حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در دولت سیزدهم به جمع بیمه‌شدگان اجباری کشور اضافه شد.
وی افزود: فرصت شغلی ایجادشده به شیوه‌های مختلف قابلیت صحت سنجی پیداکرده و طبق گزارش‌های مختلفی که از مراکز سنجش و آمارگیری از جمله مؤسسه پژوهشی صندوق تأمین اجتماعی ارائه‌ شده، در طول دوران دولت سیزدهم نزدیک به یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه‌ شده جدید به بیمه‌شدگان اضافه‌ شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سال گذشته تعداد قابل‌توجهی نیز بازنشسته شده‌اند و این تعداد بازنشستگان اجازه نداده ضریب پشتیبانی سیر نزولی طی کند و خوشبختانه ضریب پشتیبانی صندوق تأمین اجتماعی تقریباً مثبت است.
مرتضوی ادامه داد: حسب دستور ریاست جمهوری در حوزه بنگاه‌های نیمه فعال و راکد، رسالت دستگاه‌هایی اجرایی در بخش خصوصی و دولتی و عمومی، اصل بر شکوفایی و راه‌اندازی و رونق تولید است و دستورالعمل‌هایی نیز صادرشده و اگر یک واحدی بدهکار است یا نیاز به سرمایه در گردش یا مشکلات تأمین اجتماعی و ... دارد باید مشکلات رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد قابل‌توجهی از این واحدها در سطح کشور فعال‌تر و راه‌اندازی شده و طرح‌های فراوانی در شرف اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار