وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران هپکو نسبت به واردات نگران بودند، اما نباید نگران باشند، اگر توان تولید ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه را داشته باشند، ضمانت خرید خود ما هستیم.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ 11 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید صولت مرتضوی در آیین افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی پروین اعتصامی در هتل امیرکبیر اراک افزود: همه منتظر تولیدات این شرکت و و خریدار هستند، البته مشکلاتی است که رفع می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، چراغ راهی برای حل مشکلات جامعه و آحاد مختلف مردم است.
وی افزود: امسال رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار هدایت مدیریت کشور اسلامی، تکلیف بزرگی را بر گردن همه نهادند.
وی بیان کرد: ایشان امسال را به نام « مهار تورم؛ رشد تولید» نامگذاری کردند،که این نامگذاری چراغ راهی برای رفع مشکلات آحاد مختلف مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری، ایجاد رونق در تولید، افزایش رشد اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: استان مرکزی و مردم شایسته این دیار این توانایی را دارند که با همکاری مدیریت عالی و ارشد استان بخش قابل توجهی از این مسئولیت را پذیرا باشند.
مرتضوی بیان کرد: برای سومین بار توفیق حضور در استان مرکزی را دارم، احساس می‌کنم، طرحی نو در راستای توسعه همه‌جانبه استان طراحی شده است.
وی گفت: در ابتدای ورود بازدیدی از شرکت هپکو انجام شد و در این بازدید به دلیل اینکه شرکت وابسته به تامین اجتماعی و وزارت است، احساس دیگری رخ داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارخانه‌ای که در دهه ۹۰ به دلایل مختلف به رکود نشسته بود، امروز شاهد تولید است و کارگران اعلام کردند که تولیدات آنها از صفر به ۲۵۰ دستگاه رسیده و برنامه‌ریزی شده در سال جاری تولیدات آن به حدود ۸۰۰ دستگاه برسد که این مهم بیانگر رشد حدود ۴۰۰ درصدی و به معنای تحقق منویات رهبری و سربازی برای ملت شریف ایران اسلامی است و توقع از کارگران خلاق و شایسته همین است.
وی عنوان کرد: امروز استاندار مرکزی از کارگران این شرکت سئوال کردند که مطالبات معوق دارند ؟ که کارگران گفتند، حقوق به روز پرداخت می‌شود و این مهم مایه خوشحالی است که کارگر عرق جبینشان خشک نشده، حقوقشان را دریافت می‌کنند و هیچ خبری برای رئیس جمهور از این خوش‌تر نیست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از طرف دیگر از استاندار مرکزی در خصوص شرکت آذرآب هم سئوال شد، این شرکت در یک تصمیم عالمانه، یک تدبیر عاقلانه به یکی از موسسات بزرگ و دانش‌بنیان واگذار شد و در حدود پنج ماه فرایند نقل و انتقال و واگذاری انجام شد و در حال سبقت گرفتن از هپکو است.
مرتضوی اظهار کرد: این مجموعه ۷۰ تا ۸۰ هکتاری امیرکبیر از وضعیت خوب وفضای سبز مناسبی برخوردار است، اراک به لحاظ صنعتی بودن نیاز به توسعه فضای سبز دارد.
مرتضوی بیان کرد: اینکه یک مجموعه‌ای بیاید و به مجموعه مدیریت شهری برسد و در راستای توسعه فضای سبز کار مناسب انجام دهد، اقدام مناسبی است.
وی گفت: مجموعه فرهنگی و ورزشی که استخر شنا، سالن‌های مجاور ورزشی و مجوعه‌های فرهنگی از جمله مرکز همایش مدرن دارد، و طرح‌های دیگر از جمله پارک آبی و واحدهای مسکونی را در دستور کار دارد که همه در راستای کمک به رشد تولید است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید تلاش شود طرح‌های در دست اجرا به موقع تکمیل شود و تقضای تخفیف ویژه برای نهادهای حمایتی است تا آحاد مردم بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.
مرتضوی از اقدامات خوب صندوق آینده‌ساز در اجرای این مجموعه تشکر کرد و گفت: کار دیگر این صندوق، طرح کارساز است که در راستای اجابت به فرمان رهبر معظم انقلاب در شعار سال است.
وی گفت: طرح کارساز بستر توسعه سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌بنیان را فراهم می‌کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از مشکلات کشور، نرخ رشد بیکاری فارغ‌التحصلان دانشگاهی با مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر است و این طرح بستر اشتغال این قشر را فراهم می‌کند.
مرتضوی عنوان کرد: جلوگیری از خروج و مهاجرت نخبگان، از دیگر مزایای این طرح است و امید است این صندوق هر روز افتخارات بیشتری برای مردم داشته باشد.
سید حسن حسینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی هم گفت :این مرکز همایش‌ها از چند سالن کنفرانس و یک سالن اصلی همایش با ظرفیت ۵۰۰ نفر برخوردار است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرکز همایش‌های بین المللی پروین اعتصامی در هتل امیرکبیر اراک با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینی به مساحت حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع از چند سالن کنفرانس و یک سالن اصلی همایش برخوردار است.
حسینی افزود: عملیات اجرائی این مجتمع از سال ۱۳۸۵ آغاز و سال ۱۳۹۳ متوقف شد و مجدد از مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شد و امروز افتتاح شد.
او ادامه داد: این ساختمان در سه طبقه با مساحت کل ۴۴۰۵ مترمربع شامل سالن اصلی مرکز همایش‌ها (به منظور اجرای جشنواره‌ها، همایش‌ها، موسیقی و تئاتر) با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر و سالن کنفرانس با ظرفیت حدود ۶۵ نفر و ۵ سالن پردیس سینمایی با ظرفیت درمجموع ۲۰۰ صندلی و همچنین تامین فضا‌های پذیرایی در دو طبقه و سالن نگهداری کودک و هم چنین نمازخانه است.
مرکز همایش‌های بین المللی پروین اعتصامی در هتل امیرکبیر اراک با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.
سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی صبح امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه به منظور بررسی روند تحقق و پیگیری و نظارت میدانی بر طرح‌های مصوب سفر اول ریاست جمهوری در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به استان مرکزی وارد شهر اراک شد و قرار است از طرح‌ها و صنایع چهار شهرستان اراک خمین، محلات و دلیجان دیدن کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار