سرپرست اورژانس قم گفت: در سال گذشته متأسفانه ۶ فوتی ناشی از غرق شدگی در استان قم به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ 13 May 2023

به گزارش تابناک قم، عزت اله بهزادی نیا، سرپرست اورژانس قم در گفت‌وگویی به ارائه گزارش آماری از مأموریت‌های غرق‌شدگی در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: تعداد مصدومین غرق‌شدگی در سال گذشته ۱۶ مورد بوده است که از این تعداد ۵ مورد درون‌شهری و ۱۱ مورد بیرون شهری بوده است. 
 
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم افزود: ۵ مورد از مصدومان در غرق‌شدگی‌های درون‌شهری به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند و سه مورد بیرون شهری درمان در محل، دو مورد انتقال به مراکز درمانی و ۶ مورد نیز متأسفانه فوت‌شده‌اند. 
 
او بیان کرد: میانگین سنی کل مددجویان در سال ۱۴۰۱، بیست سال بوده است که از این تعداد ۱۵ مورد مرد، یک مورد زن، ۱۳ مورد ایرانی، ۳ مورد غیر ایرانی و تعداد غرق‌شدگان زیر ۲۰ سال یازده مورد و بالای بیست سال ۵ مورد بوده است. 
 
 بهزادی نیا گفت: ۴ مورد از غرق‌شدگان متعلق به محدوده دستجرد، دو مورد مربوط به محدوده کهندان و هر یک از محدوده‌های کرمجگان، طایقان، امامزاده عبدالله، محدوده قمرود و بوستان جوان یک مورد غرق‌شدگی در سال گذشته داشتند. 
 
به گفته سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم یک مورد از غرق‌شدگی‌های سال گذشته در اردیبهشت‌ماه، ۵ مورد تیرماه، دو مورد مردادماه، سه مورد شهریورماه، دو مورد مهرماه، یک مورد آذرماه و دو مورد نیز در اسفندماه اتفاق افتاده است. 
 
او در ادامه با ارائه آمار مأموریت‌های غرق‌شدگی از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون در سال جاری عنوان کرد: تعداد مصدومین غرق‌شدگی امسال ۴ مورد بوده که همه این موارد بیرون شهری بوده و هیچ‌کدام در درون شهر قم اتفاق نیفتاده است. 
 
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم مطرح کرد: یک مورد از مدد جویان در غرق‌شدگی‌های بیرون شهری در محل حادثه درمان و سه مورد دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند. 
 
او در پایان خاطرنشان کرد: همه مصدومین غرق‌شدگی از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون در سال جاری مربوط به اردیبهشت‌ماه بودند و در این رابطه، در فروردین‌ماه هیچ موردی مشاهده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار