کارگاه سوژه یابی داستان و رمان «انقلاب» با هدف ایجاد افق‌های جدید برای نویسندگان جوان برای شرکت در سیزدهمین جشنواره داستان انقلاب در حوزه هنری یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ 14 May 2023

کارگاه یک روزه سوژه یابی داستان و رمان انقلاب با حضور بهزاد دانشگر، مدرس نویسندگی و دبیر سیزدهمین جشنواره داستان انقلاب و بیش از ۳۰ نفر از نویسندگان جوان استان در حوزه هنری استان یزد برگزار شد.

در این کارگاه از موضوعات مطرح شده در جشنواره داستان انقلاب صحبت شد و الگوهای مناسب که موضوعیت با رمان و داستان انقلاب دارد، مورد بررسی قرار گرفت .

دبیر سیزدهمین جشنواره داستان انقلاب، سه دسته مهم برای سوژه یابی داستان و رمان انقلاب مطرح کرد.

وی افزود: مفاهیم انقلاب از ابتدا تاکنون مفاهیمی چون استکبارستیزی، عدالت خواهی، اخلاقیت، وحدت دولت‌های اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی، بحث‌های جبهه مقاوت که اخیرا مورد توجه ویژه قرار گرفته، از مهمترین این دسته‌ها است و در ادامه به اتفاقات و رویدادهای مهم تاریخی در مسیر انقلاب همچون هشت سال دفاع مقدس، واقعه صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بعنوان یکی دیگر از دسته های سوژه‌یابی برای داستان انقلاب اشاره کرد و دستاوردهای انقلاب اسللامی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را به عنوان یکی دیگر از منابع سوژه یابی معرفی کرد.

دانشگر گفت: سیزدهمین جشنواره داستان انقلاب از بهمن ماه ۱۴۰۱ شروع به کار کرد و در چهار گونه رمان بزرگسال، رمان نوجوان، مجموعه داستان و مجموعه شعر و با محوریت کتاب در حال برگزای است و اختتامیه آن در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی افزود: زمان ارسال آثار تا تاریخ ۳۰ آبان است و جوایز این جشنواره امسال نزدیک به ۱۰ برابر شده و تلاش زیادی برای حضور پرشور جوانان در این جشنواره صورت گرفته است.

علاقه‌مندان می توانند برای ثبت نام به سایت artfest.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار