سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهروندان یزدی در زمان أخذ پروانه ساختمانی با ۲ معضل هزینه و زمان روبه رو هستند که باید به طور جدی بررسی شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 18 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت‌الاسلام حیدری سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: هزینه‌ای که شهروند باید برای أخذ پروانه ساختمانی پرداخت کنند مبلغ قابل توجهی است که در همان موقع نیز برای أخذ پروانه مقرر بر پرداخت آن است.

او می‌گوید: همچنین أخذ پروانه ۲ تا ۶ ماه زمان می‌برد و شهروند باید برای شروع عملیات ساختمانی به صورت قانونی و أخذ پروانه چند ماهی در انتظار باشد.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: دو موضوع ذکر شده باعث می‌شود برخی شهروندان در حوزه ساختمان سازی، عملیات ساخت را بدون پروانه و غیرقانونی آغاز کنند چراکه با أخذ پروانه باید هزینه بیشتری را متحمل شوند و زمان بیشتری را صرف کنند لذا به سمت خلاف سازی و گرفتن رأی کمیسیون ترغیب می‌شوند.

او تأکید کرد: شهرداری باید برای حل این موضوع تسهیل گری کند همچنین نظام مهندسی نیز همکاری لازم را داشته باشد تا با کاهش زمان و هزینه در أخذ پروانه، شهروندان عملیات ساختمان سازی را به صورت قانونی و با داشتن پروانه آغاز کنند.

به گفته حجت‌الاسلام حیدری، مشکلات دیگری نیز برای أخذ پروانه وجود دارد ازجمله برای زمین‌های فاقد کاربری مرتبط و زمین‌هایی که داری سند و قولنامه نیستند. شهرداری می‌تواند با رایزنی با کمیسیون ماده پنج و با تدبیری جهت حل این موضوع در راستای أخذ پروانه این زمین‌ها اقدام کند.
 
سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های شورای ششم از ابتدا این است که هزینه کار غیر قانونی تا حدودی افزایش یابد تا انجام کار قانونی میسر و در ارجعیت قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار