ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن و بالابودن هزینه زندگی به‌ویژه اجاره خانه ازدواج نمی‌کنند ابراز داشتند که از مسئولان مربوطه درخواست داریم در پرداخت تسهیلات و تخصیص اعتبارات به مردم همکاری کنند.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ 16 June 2023

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن لزومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پاکدشت با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای از دستاورد‌های هسته‌ای کشور اظهار داشت: در هفته گذشته بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاورد‌های هسته‌ای یک ساعت و نیم زمان برد، دانشمندان هسته‌ای با رهبر انقلاب دیدار کردند، رهبری فرمایشات مهمی را ایراد فرمودند.

وی افزود: رهبری در این دیدار فرمودند سال‌هاست دشمنان جمهوری اسلامی ایران را متهم به ساخت بمب اتم می‌کنند، ساخت بمب اتم در مکتب اسلام و شیعه حرام است، اما دشمن به دنبال بهانه‌گیری است.

امام‌جمعه پاکدشت در ادامه ابراز کرد: مسائل مختلف مانند کشاورزی، بهداشت و درمان و ... به حوزه هسته‌ای نیازمند است و مسئله پیشرفت و ارتقای جمهوری اسلامی ایران ربطی به مسائل مطرح شده دشمنان ندارد؛ ساخت سلاح هسته‌ای ربطی به اقتدار کشور ندارد، جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه نیروی بازدارندگی را ارتقا می‌دهد که اگر غیر از این بود آمریکا و اسرائیل بار‌ها ایران را مورد هجوم خود قرار دادند؛ لذا مقام معظم رهبری فرمودند که ما به حقوق بین‌الملل احترام می‌گذاریم، اما از حقوق ملت ایران نمی‌گذریم.

لزومی در ادامه به دیدار اخیر رهبری با سران فلسطینی بعد از جنگ پنج‌روزه گذشته گفت: در ملاقاتی که رهبری با سران فلسطینی پس از جنگ پنج‌روزه اخیر پیش آمد مطالب مهمی را فرمودند که از آن نمونه می‌توان به تقویت کرانه باختری در مقابل هجوم اسرائیلی‌ها تأکید کردند و همچنین مقام معظم رهبری فرمودند خود دشمن اذعان به درک نکردن ۸۰ سالگی خود دارد.

خطیب نماز جمعه پاکدشت در ادامه به سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران اسلامی به ۳ کشور کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا اشاره کرد و تصریح کرد: این ۳ کشور اخیر که مرکز سفر رئیس‌جمهور کشورمان است حیاط خلوت آمریکاست و این سفر که دارای منافع بسیار خوب سیاسی و اقتصادی است دستاورد بزرگی را از خود به نمایش گذاشت.

هزینه زندگی بالاست و جوانان ازدواج نمی‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رباط‌کریم اظهار داشت: اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است، مهریه‌های بالا، جهیزیه‌های سنگین، تشریفات و تجملات مانع سر راه ازدواج جوانان است. در امر مقدس ازدواج باید از سیره و روش پیامبر اعظم و ائمه (ع) متابعت و پیروی شود.

امام‌جمعه رباط‌کریم تصریح کرد: بسیاری از جوانان به خاطر اینکه شغل و درآمدی ندارند، هزینه زندگی به‌خصوص اجاره خانه بالاست؛ ازدواج نمی‌کنند.

ترابی بیان کرد: دستیابی به دانش هسته‌ای روحیه اعتماد به نفس و خودباوری را در مردم به‌ویژه در جوانان ایرانی تقویت کرد.

وی یادآور شد: دشمنان با هرگونه پیشرفت ملت ایران مخالف‌اند، چه هسته‌ای و چه غیرهسته‌ای، اما در موضوع هسته‌ای احتمال استفاده نظامی و تولید سلاح کشتار جمعی که این هم دروغی آشکار است را بهانه می‌کنند.

امام‌جمعه رباط‌کریم عنوان کرد: کشور‌های آمریکای لاتین از نظر اقتصادی موقعیت ویژه‌ای است چرا که از نظر معادن و مواد اولیه یکی از غنی‌ترین مناطق جهان به حساب می‌آید.

ترابی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا به شدت از گسترش روابط ایران با کشور‌های آمریکای لاتین عصبانی است و سعی در جلوگیری از آن را دارد که این نشان دهنده جهت‌گیری درست دولت در سیاست خارجی است.

درآمد مردم با افزایش اجاره مسکن برابری ندارد

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار کرد: با آغاز فصل جابه جایی مستأجران و افزایش رهن و اجاره‌بها مسکن روبه رو خواهیم شد و متأسفانه آن‌قدری که اجاره‌ها را افزایش می‌دهند حقوق و درآمد مردم افزایش پیدا نمی‌کند.

وی افزود: با تو جه به مشکلات مردم از مسئولان مربوطه درخواست دارم راجع به پرداخت تسهیلات و تخصیص اعتبارات به مردم بیشتر همراهی صورت بگیرد.

امام‌جمعه پردیس در ادامه گفت: مالکان و صاحب‌خانه‌ها در تمام امورات خود خداوند را در رأس کار خود قرار دهید، خداوند سرمایه‌ای که به شما داده، سعی کنید مراعات حال ضعفا را بکنید تا خداوند هم ما را مراعات بکند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: امیدواریم با ترویج همدلی و هم‌زبانی به‌طور گسترده در شهرستان، از این پس شاهد مشکلات رهن و اجاره مسکن و نیز حکم تخلیه مستأجران توسط مالکان نباشیم.

امام‌جمعه پردیس در پایان خاطرنشان کرد: از مدیرعامل بانک‌ها هم می‌خواهیم تا این میانگین حساب را بردارید و شرایط وام را آسان کنید تا افرادی که وام‌های خرد می‌خواهند، سریع‌تر و راحت‌تر وام دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار